افتتاح باشگاه پیشکسوتان آموزش‌وپرورش استثنایی شهرکرد در مدرسه استثنایی فروغ

حسینی: تعداد باشگاه پیشکسوتان تا پایان سال به ۳۵۰ باشگاه خواهد رسید

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، باشگاه پیش‌کسوتان آموزش‌وپرورش استثنایی شهرکرد در مدرسه استثنایی فروغ این شهرستان افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: تعداد باشگاه پیشکسوتان تا پایان سال  به ۳۵۰ باشگاه خواهد رسید

به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این مراسم یکی از نقایص جامعه را جامعه کوتاه‌مدت یا جامعه کلنگی دانست و افزود: جامعه کوتاه‌مدت جامعه‌ای پروسه‌ای است که از تجارب زیسته خود به‌ویژه تجارب نیروی انسانی به‌درستی استفاده نمی‌کند.

معاون وزیر با اشاره به ویژگی‌های جامعه توسعه‌یافته اظهار کرد: جامعه توسعه‌یافته جامعه‌ای پایدار، پروسه‌ای، فرایندی، بلندمدت، متصل به تاریخ خود، داری سرمایه تاریخی و در پیوست با خود است.

وی افزود: در جوامع و سازمان‌های توسعه‌یافته از تجارب آشکار و پنهان گذشتگان به‌خوبی استفاده می‌شود و این جوامع و سازمان‌ها جوامع و سازمان‌هایی بلندمدت هستند.

معاون وزیر با بیان اینکه فرهنگ انکار بر فرهنگ اثبات در جامعه ما غلبه دارد گفت: نگاه پروسه‌ای به سازمان‌ها باید بجای نگاه پروژه‌ای حاکم شود و به سمت ساخت جامعه بلندمدت به‌جای جامعه کوتاه‌مدت حرکت کنیم که راه اصلی آن استفاده از تجارب گذشتگان است.

وی افزود: برای استفاده از تجارب بازنشستگان نیازمند ستاد سازی هستیم تا تفکر خوب استفاده از بازنشستگان نهادینه شود و باشگاه پیش‌کسوتان آموزش‌وپرورش استثنایی ستاد تفکر خوب استفاده از تجارب بازنشستگان است.

وی گفت: با راه‌اندازی باشگاه پیش‌کسوتان می‌توان از اندوخته‌ها و تجارب بازنشستگان در بدنه نظام تعلیم‌وتربیت استفاده نمود.

حسینی تکریم بازنشستگان را دیگر کارکردهای باشگاه پیش‌کسوتان دانست و گفت: در این باشگاه‌ها اوقات فراغت مطلوب و بهینه بازنشستگان نیز رقم خواهد خورد و مکانی برای تجربه گردانی خواهد بود.

وی افزود: استفاده از اندوخته‌های بازنشستگان به‌عنوان راهنمایان بالینی در مدارس از دیگر کارکردهای مهم راه‌اندازی باشگاه‌های پیش‌کسوتان است.

حسینی در پایان گفت: این باشگاه‌ها با استفاده از ظرفیت شیفت مخالف مدارس استثنایی و جهت بهره‌مندی ۱۲ هزار بازنشسته آموزش‌وپرورش استثنایی راه‌اندازی شده است و تا پایان سال تعداد آنها به ۳۵۰ باشگاه خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار