رئیس هیات ورزشی استان تهران:

طرح کوچ به استعداد یابی ورزشی دانش آموزان در اقصی نقاط کشور کمک می کند

تهران(پانا) - سال گذشته، به خاطر کرونا و عدم تحرک و مشکلات آپارتمان نشینی؛ دانش آموزان درگیر عوارض عدیده ای ازجمله اضافه وزن شدند که این امر باعث آسیب به جامعه می شود به همین خاطر توجه به تغذیه و ورزش دانش آموزان باید در اولویت قرار داده شود.

کد مطلب: ۱۱۶۹۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا طرح شکرانه سلامت دانش آموزان در کانون شهید رجایی با حضور تعدادی از دانش آموزان موفق در این طرح به کاشت نهال به شکرانه سلامت این طرح برگزار شد.

در ابتدا حسین عرفانی؛ رئیس هیات ورزشی استان تهران در مورد طرح کوچ گفت: این طرح برای کنترل سلامتی دانش آموزان اهمیت خاصی دارد و باید پیگیر صحیح این آمار باشیم. از طرح کوچ میتوان در راستای بهینه اطلاعات پایه ای و اقدامات بعدی استفاده کرد و باید برنامه های خاصی در این مورد اجرا کرد.

عرفانی افزود: ممکن است در هر طرحی به نواقصی در طول اجرا برخورد کنیم ولی باید نتیجه این طرح ها هدفمندی باشد. یکی از موارد نقصان طرح این است که ممکن است خانواده ها در این مورد توجیه نشده باشند، برای همین میل و رغبتی نشان نمیدهند.

وی خاطرنشان کرد: با به دست آوردن آمار صحیح اطلاعات وزن و قد دانش آموزان می توان استعدادیابی کرد. واین استعدادها در اختیار فدراسیون قرار گیرد. وبا خانواده ها تعامل دوسویه برقرار شود. و امکانات برای همه نقاط دور افتاده فراهم شود و استعداد یابی به نحو احسن انجام شود.

عرفانی اضافه کرد: در این طرح بدون اینکه دانش آموزان را ببینم آمار وزن و قد دانش آموزان را می توان برای رشته های مختلف توپی، رزمی و غیره شناسایی کنیم. و آمار سلامت ، آمادگی جسمانی و سلامت روحی و روانی را به دست آورد.

وی افزود: منطقه ۱۲ از لحاظ مسابقات ورزشی پتانسیل خوبی دارد ولی زیر ساخت ها باید اصلاح شود.

در ادامه بهرامی؛ کارشناس مسئول فعالیتهای ورزشی شهر تهران گفت: طبق آمار طرح کوچ منطقه ۱۲ از مناطق موفق در ثبت آمار دانش آموزان بوده است.این طرح فواید بسیاری در پی دارد، ولی به دلیل عدم حضور دانش آموزان در مدرسه ثبت اطلاعات اولیه در مرحله اول با مشکلاتی روبرو شد. با این وجود طبق آمار وزارت بهداشت مقایسه این طرح با وزارت آموزش و پرورش نزدیک بوده است‌. ومی توان گفت طرح موفقی بوده است.

وی تصریح کرد: تهران به علت مشکلات زیستی و آپارتمان نشینی و شرایط کرونایی باعث شده که در صدر این مسئله قرار بگیرد.

بهرامی افزود: امیدوارم در سال آینده این طرح حضوری و جدی تر دنبال شود و مشکلات و نواقص کمتر شود. وی در آخر از میزبان طرح شکرانه سلامت منطقه ۱۲ تشکر و قدردانی کرد.

هم چنین در ادامه حمید شاه منصور؛ مدیر منطقه ۱۲ ضمن آرزوی سلامتی برای همه افراد جامعه و تشکر از حضور همکاران اداره کل در منطقه گفت: این تجمع ها بهانه ای است برای یادآوری نعمت هایی که خداوند در اختیار ما قرار داده است. ما باید قدردان این نعمت ها باشیم خوب استفاده کنیم تا به نسل آینده آسیب وارد نشود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته دانش آموزان به خاطر کرونا و عدم تحرک و مشکلات آپارتمان نشینی درگیر عوارض عدیده ای ازجمله اضافه وزن شدند. طبق آمار وزارتخانه آمار بیماری های غیر واگیر از بیماری های واگیردار بیشتر شده است، و این یک نوع آسیب جدی به جامعه است. باید خانواده ها را نسبت به این امر مهم توجیه کرد. در بحث های پرورشی رکن اساسی در رسیدن به نتایج مثبت خانواده ها هستند.

شاه منصور افزود: توجه به تغذیه و ورزش دانش آموزان باید در اولویت قرار داده شود. آموزش و پرورش دو وظیفه اصلی به عهده دارد. سلامت و سعادت دانش آموزان جز وظایف اصلی آموزش وپرورش است. سلامت در گرو رعایت نکات بهداشتی و ورزش است و سعادت در گرو آموزش هایی است، که به دانش آموزان داده می‌شود.

وی تصریح کرد: سعادت حاصل نمی‌شود مگر سلامت تامین شود. این سلامت هم بعد جسمانی و هم بعد روانی است‌. امیدوارم ساحتهای شش گانه تعلیم و تربیت رعایت شود.

شاه منصوری در آخر اضافه کرد: آموزش وپرورش در حال حاضر تسهیل گر است که مسیر را هدایت و هموار میکند. و در این مسیر نقش خانواده ها پررنگ میشود.

هم‌چنین در ادامه محمدخزایی؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه در ابتدا ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و پاسداشت و محافظت از این منابع خدادادی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع طرح کوچ و جایگاه منطقه ۱۲ در شهر تهران و تأثیر آن بر سلامت نسل آینده کشور، لازم است در چارچوب طرح و بر اساس ساختار آن در سطح مدارس بسترسازی لازم برای اجرای بهینه و مطلوب آن صورت گرفته شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی نقش مدیران مدارس در تحقق اهداف پروژه کوچ را بسیار محوری و مهم عنوان کرد و گفت: باید آگاه سازی و توجیه مدیران مدارس به عنوان اولین اقدام اجرایی در اولویت قرار گیرد و معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت در تعیین شاخص توده بدنی دانش اموزان‌ را بر عهده داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار