برگزاری روز درختکاری و جشن نیکوکاری در آموزشگاه رضوان و انقلاب گناباد

گناباد (پانا) - با حضور مسئولین بصورت نمادین در مدارس رضوان و انقلاب گناباد جشن نیکوکاری و درختکاری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری روز درختکاری و جشن نیکوکاری در آموزشگاه رضوان و انقلاب گناباد

‍ ‍ به همت معاونت پرورشی و تربیت بدنی مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و جشن احسان و نیکوکاری در کنار تقدیر از منتخبین منطقه ای جشنواره کوچ در آموزشگاه رضوان و انقلاب بیدخت برگزار شد.

حسین احمدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناباد ضمن گرامیداشت روز درختکاری و هفته تربیت اسلامی بیان کرد: یکی از فعالیت های حوزه تعلیم و تربیت بر اساس ساحت های شش گانه، نقش سپاری به فراگیران در تمام ساحت هاست تا بتوانند خود را به کمال برسانند که با اصلاح انسان می توان جهان را اصلاح کرد.

مدیر آموزش و پرورش گناباد افزود: از فعالیت های بسیار مفید و مورد توجه در نظام تعلیم و تربیت پویش های خیریه و فرهنگ درخت کاری است که به همت حوزه پرورشی مجموعه مدیریت در فضای رسانه در حال فعالیت است. برخی از همکاران در دل مدارس توانسته اند فرهنگ درخت کاری را گسترش دهند که جای تشکر و قدر دانی دارد.

وی افزود: وقتی که به تعالیم اسلامی نگاه می کنیم تاکید بر حفظ محیط زیست و نگاه زیبایی شناسانه و عبادی قرآن نسبت به گیاهان و درختان موج می زند.

احمدی افزود: اینگونه نشست ها به صورت نمادین، به دنبال گسترش فرهنگ درخت کاری است؛ زیرا که در فرهنگ ما ایرانیان تمامی جشن ها از جمله شاخص ترین آنها نوروز، مهرگان، سده، آبریزان اسفندار مذ با طبیعت همراه است؛ چرا که نیاکان ما برای مادر طبیعت نیز احترام قائل بوده اند لذا احترام به مادر طبیعت باعث زایایی و نشاط است.

هر ساله در این ایام توجه ویژه به دانش آموزان نیازمند می شود که جا دارد از بارزترین مصادیق جلب مشارکت خیرین توجه به نیازهای دانش آموزان مستمند در تامین کیف،کفش، لوازم التحریر و طرح جهادی تامین مشارکتی تبلت دانش آموزی نام برد.

در پایان از فعالین، برگزیدگان جشنواره منطقه ای طرح کنتر ل وزن و چاقی (طرح کوچ) که با ارسال ۳۰۰ اثر در ۷ محور و دو بخش دانش آموزی و فرهنگیان برگزار گردید و نیز از همکاران و بازنشستگان محترم آموزشگاه های انقلاب و رضوان‌ تقدیر به عمل آمد.

این‌مراسم با مشارکت معاونت پرورشی و تربیت بدنی، سازمان دانش آموزی، کارشناسی تربیت بدنی و با همراهی مدارس رضوان ،انقلاب و کانون غدیر بیدخت برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار