برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست دفتر هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان شیروان

شیروان(پانا)- آیین تکریم و معارفه سرپرست دفتر هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شیروان، با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، در محل سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی سمیه این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست دفتر هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان شیروان

به گزارش پانا ، امام جمعه شهرستان شیروان در این آیین با اشاره به اهمیت و نقش شورای نگهبان در برگزاری انتخابات سالم گفت: شورای نگهبان وظیفه حساس حفظ و نظارت بر انتخابات را دارد که اگر در برگزاری صحیح آن مراقبت نشود، کشور از مسیر خودش منحرف خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین تکمیلی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین خطر یک انقلاب می تواند خطر نفوذ باشد و این موضوع را حضرت آقا، بارها و بارها اعلام فرموده اند افزود: امروز خطر نفوذ در سیستم ها، تصمیم گیری ها و مراکز مهم با عنوان استعمار فرانو و به اسم قانون های اجماع عمومی همه کشورها، جهان اول و دوم و سازمان‌های قانونی دنیا، جدی است و توسط آنان خط داده می شود لذا ما باید مرعوب هیاهوی دشمن نشده و مراقب باشیم تا با شعارهای بین المللی و با فاصله اندازی از آرمان ها، ما را فریب ندهند.

وی با بیان اینکه تمام کشورهای دنیا ساز و کاری شبیه به شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران دارند گفت: نظارت بر مصوبات مجلس شورای اسلامی و مطابقت بر قانون اساسی و شرع و حُسن نظارت بر انتخابات از وظایف شورای نگهبان است تا مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی عوض نشود چرا که این مسیر چهل و اندی ساله انقلاب اسلامی، مسیر شهدا و آرمان های امامین انقلاب و برگرفته از قرآن، سنت پیامبر اکرم(ص)، امامان و سیره اهل بیت(ع) می باشد.

امام جمعه شهرستان شیروان افزود: اگر مجلس شورای اسلامی قانون می گذارد و قوه مجریه به وظیفه اجرایی خود می‌پردازد و همچنین قوه قضاییه نیز وظیفه نظارت و جلوگیری از فساد را بر عهده دارد، همه اینها به تنهایی نمی توانند عمل کنند مگر اینکه شورای نگهبانی باید باشد که نظارت کند تا آنان در مسیر قانون و شرع حرکت کنند.

تکمیلی با اشاره به اینکه اگر ارزش های فرهنگی و آرمان های هر کشوری فراموش شود و از بین برود، جامعه از این ارزش‌ها فاصله گرفته و از بین می رود گفت: سالم بودن شورای نگهبان، نشانه سالم بودن انقلاب اسلامی است و اهمیت شورای نگهبان نیز بسیار پررنگ است و هر کجا که این اهمیت وجود داشته باشد نقش دشمنان هم پررنگ تر می شود و بر همین اساس است که شورای نگهبان، با توجه به اهمیت و اقتضای کارش، دشمن دارد.

وی سلامت کار در برگزاری انتخابات را بسیار مهم دانست و افزود: ما باید مسیر اصلی را با توجه به آرمان‌های انقلاب برویم و وظیفه شورای نگهبان نیز در این راستا، انتخاب کردن برای مردم نیست و تنها کار شورای نگهبان، در نظر گرفتن اصول کلی است و لذا مردم باید بین بد و خوب و بین خوب و خوب‌تر افراد شایسته را انتخاب کنند.

امام جمعه شهرستان شیروان در پایان گفت: نگاه های گروهی و حزبی برای آخرت ما خوب نیست، لذا در نحوه اجرا باید دقت کرده و تمام تلاش خود را برای اجرای انتخابات سالم بگذاریم و همچنین با تخلفات احتمالی انتخابات باید برخورد جدی شود، چراکه ما امانت دار رأی مردم هستیم.

سرپرست دفتر هیئت نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی نیز در این آیین با ابراز تقدیر و تشکر از همکاری امام جمعه محترم، مسئولان شهرستانی، سر ناظرین، ناظر مسئولان و ناظرین با دفتر هیئت نظارت و بازرسی انتخابات گفت: با همکاری بین دستگاهی در انتخابات، یک انتخابات سالم و بسیار خوبی در شهرستان رقم خواهد خورد و همه ما نیز مصصم هستیم تا یک انتخابات سالم و پرشوری را برگزار کنیم.

عابدین عابدی مقدم با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رای مردم امانت شرعی است افزود: نظام ما جمهوری است و اسلامیت، کامل کننده این نظام است و قرار نیست به هر شکل و بهایی و توجیه های هزینه ای برای نظام و شهرستان، یک انتخابات ناسالم را تایید کنیم و لذا باید خوبی، پاکی، صداقت و امانت داری را از خودمان شروع کرده و بعد از دیگران این ها را بخواهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه انتخاب برتر در دست مردم است و باید افرادی که شورای نگهبان تایید می‌کند را انتخاب کنند گفت: خداوند دینش را با ابزار و وسیله توسعه می دهد و وسیله اش همان امام (ره)، مقام معظم رهبری، علما، ناظرین، استانداران، فرمانداران و کسانی هستند که وظیفه خود را به درستی عمل می کنند.

سرپرست دفتر هیئت نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی با بیان اینکه شهدا در نظام جمهوری اسلامی و دفاع مقدس حضور داشته و برای حفظ این نظام جانشان را اهدا کردند افزود: شهدا وسیله حفظ نظام بودند و ایثارگران هم خود را طلبکار نظام ندانسته بلکه بدهکار نظام می دانند و ما هم امیدواریم که ان شاالله توفیق خدمتگزاری داشته باشیم تا به عنوان سربازی در حکومت جهانی امام زمان(عج) نقش آفرینی کنیم.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره زنده یاد اسماعیل خزایی سرپرست فقید دفتر هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان شیروان گفت: صداقت در کار، تقوا، جدیت و وقت شناسی از صفات اخلاقی و در وجود این عزیز بود.

عابدی مقدم در پایان، سید یحیی حسینی را به عنوان یک نیروی باسابقه و با تجربه جهت سرپرستی جدید دفتر هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان شیروان معرفی کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان شیروان نیز در این آیین با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۰ قرار داریم گفت: نظام ما در شرایط خاص بیماری کرونا، تحریم‌ها، شرایط سخت اقتصادی و مشکلات معیشتی قرار دارد و انتخابات سال ۱۴۰۰ هم برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و این انتخابات یکی از فرازهای مهم تاریخ انقلاب اسلامی است که با محقق شدن مشارکت حداکثری مردم برگزار خواهد شد.

علی ذوالفقاری با اعلام اینکه داوطلبان شرکت در انتخابات شورای اسلامی روستاها از بیستم تا بیست و ششم اسفند 1399و داوطلبان شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهرها از شانزدهم تا بیست و دوم فروردین 1400 و داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نیز از بیست و یکم تا بیست و پنجم اردیبهشت ماه 1400 فرصت ثبت نام دارند افزود: شورای محترم نگهبان در قانون اساسی، جایگاه بسیار بالایی دارد و نظارت بر انتخابات نیز یک نظارت استصوابی می باشد و همه انتخابات باید به تأیید شورای نگهبان برسد و نقش این شورا نیز یک نقش تعیین کننده و تمام کننده در همه انتخابات است.

وی با اشاره به اهمیت سه محور قانون مداری، مشارکت حداکثری و امانت داری و حفظ و حراست از آرای مردم در فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: رأی مردم حق الناس می باشد و هر رأی، اراده یک شخص در تعیین سرنوشت یک کشور، استان و شهرستان است و همه ما باید تعامل کامل با یکدیگر داشته باشیم تا این وظیفه خطیر را به درستی انجام داده و در تحقق مشارکت حداکثری نیز تلاش کنیم.

سرپرست جدید دفتر هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان شیروان نیز با بیان خوش آمدگویی به میهمانان حاضر در جلسه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قانون اساسی کشور تدوین و به همه پرسی گذاشته شد که در اصل های ۹۱ تا ۹۹ این قانون در رابطه با وظایف و چگونگی شکل گیری شورای نگهبان بحث هایی شده است.

سید یحیی حسینی افزود: شورای نگهبان وظیفه نظارت بر قانونگذاری مجلس، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر اجرای انتخابات های مختلف به جز انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۰۰ نفر نیروی آموزش‌دیده به عنوان ناظر در ایام انتخابات با دفتر هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان شیروان همکاری لازم را دارند گفت: درب دفتر هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان شیروان در طول سال جهت برگزاری کلاس های آموزشی، توزیع نشریات و همکاری با سایر نهادها باز می باشد.

قرائت قرآن توسط مجید نیکوئیان قاری و حافظ قرآن کریم، پخش سرود ملی و صلوات خاصه، بیان خیر مقدم توسط حیدر علی جهانگیری از اعضای هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان شیروان، پخش گوشه ای از بیانات زنده یاد اسماعیل خزایی سرپرست فقید دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان شیروان و اهدای لوح تقدیر و هدیه به خانواده محترم وی و اهدای حکم به سید یحیی حسینی به عنوان سرپرست جدید این دفتر از دیگر برنامه های این آیین بود.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار