استاندار زنجان:

گمرک استان در ورود موقت کالا رتبه سوم را دارد

زنجان (پانا) - صادرات از گمرک استان زنجان نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۱۶۷۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
گمرک استان در ورود موقت کالا رتبه سوم را دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح اله حقیقی در کارگروه توسعه صادرات استان گفت: میزان صادرات از گمرک استان تا دیروز به لحاظ ارزش 9 درصد و به لحاظ وزنی 16 درصد در مقایسه با سال قبل افزایش دارد.

مقام عالی استان با بیان اینکه امسال هدفگذاری برای صادرات استان 218 میلیون دلار بوده است، افزود: از ابتدای امسال تا یازدهم اسفند 246 میلیون دلار صادرات از گمرک زنجان به ثبت رسیده که این میزان صادرات 20 درصد بیشتر از میانگین کشوریست.

وی به میزان واردات کالا از گمرک نیز اشاره کرد و گفت: 336 میلیون دلار کالا به میزان نزدیک به 400 هزار تن وارد شده که عمدتا ماشین آلات خط تولید و خاک روی بوده است.میزان واردات گمرک زنجان به لحاظ ارزش 4 درصد و به لحاظ وزنی 32 درصد در مقایسه با پارسال افزایش دارد.همچنین گمرک زنجان در زمینه ورود موقت رتبه سوم کشوری را دارد.

استاندار زنجان با قدردانی از همه عوامل دخیل در صادرات استان گفت: بر اساس نقشه راه که ترسیم شده در مسیر صادرات گام برداشتیم و افزایش صادرات نشان از حرکت منظم و دقیق در همین مسیر دارد.

حقیقی درباره برگزاری نمایشگاه های تخصصی در سال آینده گفت: مدیران نمایشگاه قراردادهای خود را تنظیم کنند اما بر اساس شرایط و مجوزهای صادره نمایشگاه ها برگزار خواهد شد و اگر شرایط مهیا نباشد نمی توانیم جان مردم را به خطر بیندازیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار