خطر کرونا در کمین است

زنجان (پانا) - استاندار زنجان تاکید کرد رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برخی شهرها به شکل معناداری کاهش یافته است که این امر خطر گسترش ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
خطر کرونا در کمین است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنجان، فتح اله حقیقی در ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس گفت: از امشب تمام استان منطقه بندی می شود و هر یک از مدیران نظارت بر یک منطقه را عهده دار می‌شوند تا بصورت میدانی بر نحوه رعایت شیوه نامه های بهداشتی نظارت کنند.

وی تاکید کرد: بازدیدها باید شبانه روزی شوند و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی و استانداری موظفند هر روز در شهرستان‌ها حاضر شوند تا برای مناطقی که خطر بیشتری دارند راهکار ارائه کنند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان زنجان گفت: در این روزهای شلوغ همه موظف به رعایت شیوه نامه ها هستند و مدیران تمام مجتمع های تجاری و اتاق اصناف موظفند بر رفت و آمدها و اجرای نکات بهداشتی نظارت کامل کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه خطر کرونا در استان جدی است و سرایت ویروس کرونا در این روزها بسیار بالا رفته است خاطر نشان کرد: باید در شهرستان‌هایی مانند خدابنده، ابهر و خرمدره بیشتر رعایت شود و از ظرفیت بسیج و همیاران سلامت برای افزایش نظارت‌ها بهره برد و به دقت تردد ساکنان ابهر به قزوین باید رصد شود.

او از رسانه ها خواست خطرات این روزها را بیشتر به مردم بیان کنند چرا که با یک سهل انگاری کوچک شرایط بسیار دشوارتر از روزهای قبل خواهد شد.

استاندار زنجان همچنین خواستار برخورد قاطع با ترددهای شبانه شد و گفت: شهرداران از ورود دستفروشان غیربومی به شهرها جلوگیری کنند و دست فروشان بومی نیز شناسنامه‌دار شوند و سپس به فعالیت خود ادامه دهند.

از ابتدای دی ماه تا به امروز ۳۵ هزارو ۶۰۰ قبض جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای رانندگانی که بعد از ساعت ۹ شب تردد داشته اند صادر شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه از هر ۱۰۰۰ نفر ۱۵۰ تست پی سی ار کرونا در استان گرفته شده و تست مثبت باید ۷و نیم باشد، از افزایش نمونه های مثبت در برخی شهرستانها انتقاد کرد و گفت: همه باید برای مهار کرونا ویروس در. میدان باشند و سهل انگاری در این روزها قابل قبول نیست

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار