مدیر آموزش و پرورش ملارد:

مهم‌ترین بخش تربیت و پرورش، ذهن آگاهی است

ملارد(پانا)- آگاهی نسبت به خود، اهداف و فلسفه وجودی دانش‌آموزان و اعتقادات و آرمان‌ها از جمله فعالیت‌های پرورشی است.

کد مطلب: ۱۱۶۷۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین بخش تربیت و پرورش، ذهن آگاهی است

به گزارش پانا، مراسم هفته تربیت اسلامی با هدف تجلیل از آقایان مربی، معاون پرورشی و مشاور مدارس شهرستان ملارد با حضور مسئولین شهرستان در سالن شهید طحانی برگزار شد.
طیب رضایی‌فر، مدیر آموزش و پرورش ملارد در این مراسم ضمن تبریک هفته امورتربیتی و قدردانی از زحمات آقایان شاغل در این حوزه، بر شایسته سالاری در انتصابات تأکید کرده و عامل موفقیت دانش‌آموزان و مدارس ملارد در مسابقات فرهنگی، هنری، علمی و آموزشی را همکاری و همدلی میان مدیران، مربیان پرورشی، معلمان و همکاران اداری خواند.
او افزود: بزرگترین معضل و مشکل آموزش و پرورش ملارد، کمبود فضاهای آموزشی بود که بعد از سه سال تلاش و همراهی بی بدیل خیرین، اکنون در مقام اول مدرسه سازی هستیم.
رضایی‌فر تصریح کرد: مربیان پرورشی و مشاوران می‌توانند با ایجاد ارتباط قوی و صمیمانه با اولیا و ایجاد خودآگاهی و آگاهی دادن نسبت به وضعیت سایر دانش‌آموزان مدارس، باعث جذب کمک برای دانش‌آموزان نیازمند شده و فرهنگ همدلی و کمک‌رسانی را سرلوحه کار خویش قرار داده و آنرا ترویج دهند.
امام جمعه این شهرستان نیز در این مراسم به پرثمر بودن ماه رجب اشاره کرده و افزود: در این ماه باید از گناهان رهایی و طلب استغفار کرده و برای حرکت به سمت جلو آماده شد.
حسینی نوری در مورد تربیت تشریح کرد: اساسی‌ترین نیاز انسان تربیت است و توانایی‌‌های ارادی انسان آنرا می‌سازد. مربی در این زمینه تاثیر زیادی دارد اما قبل از تربیت دانش‌آموزان، خودش باید تربیت شده و به کمال رسیده باشد چون دانش‌آموزان از اخلاق، کردار و عملکرد او الگو می‌گیرند.

همچنین در این همایش، احمد اسفندیاری بعنوان نماینده مربیان پرورشی و مشاوران مدارس، مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش را، تربیت دانش‌آموزان در جهت تغییر رفتار آنها دانست.
او افزود: آموزش مسئولیت‌پذیری در برابر مردم، خانواده، میهن و ... باید در اهمیت ویژه‌ای قرار گیرد و مهم‌ترین رسالت مربیان پرورشی بالفعل رساندن همین حس است.
اسفندیاری خاطرنشان کرد: ارتقاء سطح دینی، فرهنگی و حرکت از باورهای دینی و اعتقادی در جهت توسعه تفکر و بصیرت دینی و توجه به معنویات و زمینه برای رشد اخلاقی و رفتاری را مربیان پرورشی و مشاوران مدارس فراهم می‌کنند.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار