سامانه نظارت برجریان تربیت و یادگیری از مناطق آموزشی کشور رونمایی شد

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در وبینارمعاونان آموزش متوسطه استان‌های کشور بیان کرد نظارت حلقه تکمیلی فرایند برنامه ریزی وتداوم دهنده و تصحیح کننده آن به شمار می‌رود.

کد مطلب: ۱۱۶۷۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
سامانه نظارت برجریان تربیت و یادگیری از مناطق آموزشی کشور رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، عصرروز دوشنبه 11 اسفندماه1399باحضور معاون آموزش متوسطه وزیر ومدیران کل دفاتر معاونت ومعاونین آموزش متوسطه کشور ،وبینار تشریح دستورالعمل نظارت وگزارش سیستمی برجریان تربیت ویادگیری درمدارس کشوربه صورت برخط برگزارشد.

فازدوم طرح که به منظور ثبت وضعیت آموزش در شرایط کرونا در43000 مدرسه کشور(متوسطه دوره اول ودوم وفنی حرفه ای وکاردانش)به صورت برخط مورد ارزیابی قرارگرفت وباتوجه به قابلیتهای این سامانه ،مرحله بهره برداری از ظرفیتهای این سامانه ،باحضور معاون آموزش متوسطه وزیر ومدیران کل ومعاونین آموزش متوسطه استانهای کشور ،روسای ادارات آموزش متوسطه ،روسای ادارات تکنولوژی وگروههای آموزشی کشور رسما رونمائی واجرائی شد.

دراین وبینار علیرضاکمرئی ضمن تشکر از تلاشهای بی شائبه همکاران دربخشهای مختلف آموزش ، علی الخصوص در دوره کرونا که پویاترین فعالیت ها رادر حوزه آموزشی رقم زدند به ابعاد مختلف نظارت پرداخت ونظارت راحلقه تکمیلی فرایند برنامه ریزی وتداوم دهنده وتصیح کننده آن به شمارآورد.

عضوشورای معاونین وزارت آموزش وپرورش در این وبینار ،ضمن تشریح روند اجرایی سامانه مذکور ، به اهمیت نظارت وکنترل درسیستم ها پرداخت وقابلیتهای نظارتی سامانه رابرای مخاطبین وبینار تشریح کرد و گفت:راهنمای مدیریت جریان تربیت ویادگیری در مدارس ،به عنوان طرح آموزش متوسطه بر نحوه ارائه خدمات آموزشی در مدارس متوسطه کشور در مهرماه سال99 به استانها ابلاغ گردید و براین اساس الگوهای پنج گانه اداره مدرسه درطیفی از روش های کاملا حضوری تا آموزش کاملا غیر حضوری طراحی شد و مقرر گردید مدیران مدارس براساس اقتضائات استان ،منطقه ومدرسه تصمیم شورای مدرسه وباملاحظه نگرانی خانواده ها نسبت به تعیین الگوی خود در سامانه اقدام نمایندو از آن زمان این الگوها برای توصیف شیوه عملکرد مدارس در ارائه خدمات مورد توجه قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: اخیرا در فاز دوم از طرح مذکور نظارت تخصصی بر فرایند آموزش در کلاسهای درس ، توسط سرگروههای تخصصی در آموزش اول متوسطه ودوم متوسطه شاخه نظری وکاردانش ونیز نظارت برپیشرفت پودمان های مهارتی واستانداردهای مهارت را هدف گذاری کرده است وباطراحی سیستم گزارش گیری در بستر سامانه ltmsوبرمبنای موبایل بلافاصله گزارشهای ارسالی از وضعیت مدارس رادریافت وتحلیل می کند.

معاون آموزش متوسطه وزیر در این وبینار ،پیرامون نظارت وراهنمایی متمرکز براموراداری،برنامه درسی وتحصیلی ،تدریس،بهبود برنامه آموزشی وتدریس،نظارت وراهنمایی برروابط انسانی وایجاد ارتباط صحیح استفاده از منابع مشترک ،درک نیازهاواحساسات معلمان ونظارت وراهنمایی متمرکز برمدیریت ،توجه به کارایی واثربخش وتاکیدبر یاددهی وچگونه یاد دادن ونحوه نظارتهاوکنترلها مطالب مبسوطی بیان کرد.

کمرئی افزود: اولین ورودی برای بازخورد"نظارت ،کنترل ،بهینه سازی ورشد فردی وسیستمی در هرسازمان گزارشهای مناسب وقابل استناداست.وی گزارش راخبری ازفعالیت تشریح کرد وافزود:هرگونه خبر،اطلاعات،حقایق ،علل مسائل ورویدادها درجهت آگاه ساختن رده های بالا،نهادهای قانونی مشخص با بخش های ذینفع از چگونگی ونتیجه انجام کار ویا تحلیل وتسریع آن به صورت کتبی گزارش نامیده می شود.

دراین وبینار مدیران دفاتر هرکدام از اقدامات و مسایل حوزه خود در استفاده از سامانه مذکور گزارش دادند و معاونین آموزشی استانها هم سوالات وابهامات خود را به صورت برخط ، درخصوص سامانه مذکور مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار