استاندار زنجان:

در ایام نوروز پذیرای هیچ مهمانی نیستیم

زنجان (پانا) - استاندار زنجان گفت این استان با توجه به شرایط کرونایی کنونی در نوروز ۱۴۰۰ پذیرای هیچ مسافری نیست و دستگاه های اجرایی نیز به هیچ عنوان حق پذیرش میهمان را ندارند.

کد مطلب: ۱۱۶۷۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
در ایام نوروز پذیرای هیچ مهمانی نیستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح اله حقیقی در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تاکید بر اینکه در هفته سوم اسفند سایت ویژه برای تردد مسافران در استان راه اندازی شود، افزود: این افراد پس از ثبت نام باید پی سی آر منفی ۴۸ ساعت قبل از سفر خود را به همراه داشته باشند، در غیر اینصورت تست به قیمت تمام شده از آنها انجام می گیرد و در صورت مثبت بودن از استان خارج خواهند شد.

وی اضافه کرد: هتل ها، مسافرخانه ها و اماکن وظیفه دارند غیر از شرایط یاد شده مسافر پذیرش نکنند و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پاسخگو بوده و بر این مبنا بهداشت استان در این زمینه توجیهات لازم را انجام خواهد داد.

استاندار زنجان با بیان اینکه ارتباطات اجتماعی و دورهمی ها در خرمدره بطور فزاینده ای افزایش یافته است، گفت: در این خصوص باید فرماندار خرمدره چاره اندیشی لازم را داشته باشد که برگزاری چنین مراسم هایی در هیدج و صائین قلعه نمود بیشتری دارد.

مقام عالی استان اظهار داشت: در شهرستان طارم نیز کنترل های لازم انجام و برای این کار استفاده از نیروهای بومی در دستور کار باشد و از ورودی های غیر بومی تست کرونا گرفته شود و این مهم در شهرهای ایجرود، ماهنشان و خدابنده نیز به طور جدی نظارت شود.

استاندار زنجان با اشاره به بهبود روند واکسیناسیون کرونا در کشور و استان و نظارت‌های مستمر در این زمینه طی هفته‌های آینده گفت: با توجه به تردد شهروندان در روزهای پایانی سال امکان تماس‌ها بیش از گذشته وجود دارد و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی فاجعه بوجود می آورد.

حقیقی افزود: در زمان حاضر شهرها، محلات و خیابان هایی که کمترین رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته اند، بیشترین مبتلا و مرگ ومیرهای کرونایی را بخود اختصاص داده اند و در این میان انجام تست پی سی آر و بیماریابی سرپایی در مناطق آلوده شهرستان ها نیز باید بیش از گذشته افزایش یابد.

استاندار زنجان به لزوم همکاری بیش از پیش مردم در مبارزه با کرونا تاکید کرد و گفت: باید با افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، برخورد قانونی صورت گیرد و مصداق های تنبیهی نیز مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی رزمایش عملیاتی برای بررسی و پالایش آخرین وضعیت سالمندان استان توسط چهار دستگاه متولی امر در مدت یک هفته انجام گیرد، اضافه کرد: همه فرمانداران وظیفه دارند که رزمایش عملیاتی قرنطینه معکوس و نقاهتگاه ها را انجام داده و نتیجه را اعلام کنند.

حقیقی با تاکید بر اینکه در حوزه سلامت باید به مسائل فنی و نیروی انسانی نیز توجه بیشتری شود، افزود: بر این اساس جدولی تهیه و نیروی انسانی حوزه بهداشت و درمان، ارگان های سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و آموزش و پرورش طی مدت ۲۴ ساعت احصاء و توسط دانشگاه علوم پزشکی آموزش لازم ارائه شود تا در صورت نیاز بکارگیری شوند.

نماینده عالی دولت در استان، افزایش مراکز ۱۶ ساعته استان را یادآور شد و گفت: در این ارتباط باید از ظرفیت دستگاههای اجرایی دیگر برای افزایش این مراکز استفاده کرد و مراکز درمانی، درمانگاه تحت پوشش تامین اجتماعی به ویژه در شهرهای ابهر و خرمده نیز در این راستا برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی استان معرفی شوند.

استاندار زنجان همچنین در ادامه با بیان اینکه شهرداری زنجان باید نسبت به شناسنامه دار کردن دستفروشان اقدام کند، گفت: فروشندگان غیربومی در استان حق فعالیت ندارند و درصورت مشاهده چنین مساله شهرداری مسئول بوده و باید پاسخگو باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار