برگزاری جلسه گرامیداشت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی آموزش و پرورش ناحیه ۵ تبریز

تبریز(پانا) - جلسه گرامیداشت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی آموزش و پرورش ناحیه ۵ تبریز با حضور معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان در اتاق جلسه این اداره برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه گرامیداشت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی آموزش و پرورش ناحیه ۵ تبریز

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این جلسه ضمن تبریک سالروز تشکیل نهاد امور تربیتی گفت: در سال جاری رتبه سوم نواحی برخوردار در امور پرورشی را آموزش و پرورش ناحیه۵ کسب کرده است و این نشان می دهد که برای پیشبرد اهداف پرورشی در ناحیه ۵ تلاشهای زیادی همراه هماهنگی بین بخشی انجام پذیرفته است.
وی با بیان اینکه باید جوان باوری و جوان پروری را سر لوحه کارها قرار دهیم گفت: امام(ره) جوانان را باور کردند درانقلاب دیگری تسخیر لانه جاسوسی اتفاق افتاد.جوانان را باور کردند و دفاع مقدس به پیروزی رسیدند. هدف اصلی سند تحول بنیادین رساندن دانش آموز به مراتبی از حیات طیبه است.
طاهر علمی ادامه داد: شهدا رجایی و باهنر اقدام تحول گرایانه انجام دادند.دمیدن روح انقلابی و هدایت دستگاه آموزش و پرورش با آمدن امور تربیتی بوجود آمد.
یکی از اهداف تشکیل امور تربیتی، بستر سازی و جاری سازی تفکر تربیت اسلامی در آموزش و پرورش است.
وی خاطر نشان کرد: کار تربیت اسلامی کار همه عوامل مدرسه است. مدیران مدارس با استفاده از پتانسیل شورای معلمین، تربیت اسلامی را سر لوحه کار خود قرار دهند. در این میان مربی در صف اول قرار دارد.مربی پرورشی باید شخصی آراسته به مظاهر اسلامی باشد و نمادهای اخلاقهای اسلامی را در خود نشان داده و به دانش آموزان انتقال دهد.
علمی افزود: در مجموعه آموزش و پرورش مشکلترین کار مربوط به پرورشی است و در عین حال آسانترین کار است اگر فرد مسئولیت پذیر نباشد. باید مربی به مسائل قرآنی، هنری، بهداشتی و... آشنا باشد و این کار بسیار سنگین است.
مربی باید عاشق و دلباخته تربیت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی باشد.
وی با اشاره به اینکه امروز لازمه تربیت اسلامی ایجاد حرکت در امور تربیتی است، گفت: مربی اگر کار امور تربیتی را بداند، بهشت دردسرهای بزرگ است. فعالیتهای پرورشی موجب شادی و نشاط دانش آموزان می شود و این نشاط جلوی کارهای پر خطر و آسیبهای بسیاری را می گیرد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: مدرسه تکمیل کننده تربیت خانه است و جامعه تکمیل کننده تربیت خانه و مدرسه است.امور تربیتی باید در مدرسه بدرخشد.راهنمایی مربی پرورشی یک کار ضروری است.خوراک دهی موارد تربیت اسلامی از طرف مربی پرورشی به معلمان ضروری است تا آنها نیز به دانش آموزان خبر زندگی داده و در درسهای خود آنها را تربیت کنند.
وی خاطر نشان کرد: رویکرد ما در آموزش و پرورش به عنوان مربی تربیتی یکپارچه عمل کردن و نداشتن بخشی نگری است.


در ابتدای این جلسه زینب علمدار مدیره آموزش و پرورش ناحیه ۵ تبریز با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: امیدواریم همواره بتوانیم تزکیه را قبل از تعلیم قرار دهیم و در راستای پرورش دانش آموزان مفید واقع شویم.
وی افزود: آموزش و پرورش ناحیه ۵ تبریز با بازدیدهای سنجشگران آموزش نشان داد که کلاسهای درس و آموزشهای مجازی در این ناحیه خوب اداره می شود.
علمدارخاطر نشان کرد: معنویات و ایمان در این شرایط کرونایی تنها راه نجات ما می تواند باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار