حسینی: در حوزه آموزش دانش‌آموزان با آسیب شنوایی، الفبای گویای باغچه‌بان ملاک عمل است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در نشست با جمعی از ناشنوایان گفت که در حوزه آموزش الفبای گویای باغچه‌بان ملاک عمل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی است.

کد مطلب: ۱۱۶۷۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: در حوزه آموزش دانش‌آموزان با آسیب شنوایی، الفبای گویای باغچه‌بان ملاک عمل است

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه نهضت آموزش زبان خط اشاره و خط بریل از جمله برنامه‌های استمراری سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی است گفت: در سال جاری آموزش زبان اشاره به 4 هزار نفر از مدیران، معلمین و پرسنل دستگاه‌های اجرایی هدف‌گذاری شده است و بسیاری از استان‌ها از هدف تعین شده نیز فراتر رفته‌اند.

وی افزود: علاوه بر این 10 درصد از معلمان دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی نیز مهارت‌های چندگانه را آموزش می‌بینند و یکی از مهارت‌های چندگانه آموزش زبان اشاره و خط بریل است.

معاون وزیر با بیان اینکه ملاک آموزش در حوزه ناشنوایان الفبای گویای باغچه‌بان است اظهار کرد: در راستای بهبود عملکرد فعالیت‌ها در حوزه ناشنوایان، ارزیابی استانی از نهضت زبان اشاره در حال انجام است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه شاد شبکه‌ای مستقل، فراگیر، رایگان، منعطف و امن است اظهار کرد: با توسعه نرم‌افزار شاد و در نسخه‌های جدید این نرم‌افزار، مناسب‌سازی‌هایی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه انجام شده است تا استفاده این دانش‌آموزان راحت‌تر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار