حجت الاسلام نیازمند در مراسم جشن تکلیف اظهار کرد:

سن تکلیف ایجاد ارتباط و دوستی با خداوند است

تهران(پانا) - حجت الاسلام علی نیازمند با تاکید بر ضرورت توجه والدین به تربیت دینی فرزندان، سن تکلیف را مهم‌ترین رویداد وجودی در زندگی هر مسلمان دانست که در محضر خداوند به تکلیف برای تأمین سعادت دنیا و آخرت رسیده است.

کد مطلب: ۱۱۶۷۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
سن تکلیف ایجاد ارتباط و دوستی با خداوند است

حجت الاسلام علی نیازمند کارشناس امور دینی و مذهبی همزمان با هفته امور تربیتی با حضور در محفل انس با قرآن و مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان پسر دبیرستان شهید بهشتی منطقه9 که با تلاش کارشناسی قرآن و بصورت مستقیم در بستر شبکه شاد و در مسجد حضرت اباالفضل(ع) برگزار شد اظهار کرد: رسیدن به سن تکلیف به‌ منزله دعوت رسمی خداوند برای حضور در میهمانی بندگی و به معنای رشد و بلوغ فکری در انسان‌هاست.

وی افزود: جشن عبادت و بندگی جشن مهمی بوده و رسیدن به سن تکلیف نشان‌دهنده آمادگی انسان برای بجا آوردن فرمان‌های الهی است.

نیازمند گفت: والدین باید به همراه فرزندان خود در نماز جماعت و جمعه شرکت و اهمیت فریضه الهی این نمازها را برای آن‌ها تبیین کنند.

وی با بیان اینکه رسیدن به سن تکلیف ایجاد ارتباط و دوستی با خداوند است، بنابراین باید با خدا مأنوس و صمیمی باشیم، اظهار کرد: لازمه انس و نزدیکی با خداوند پیروی از دستورات الهی و خواندن نماز است و کسانی که با خدا دوست باشند مورد محبت و علاقه دیگران نیز قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام نیازمند با اشاره به اینکه نخستین فریضه بعد از سن تکلیف اقامه نماز است، افزود: هر فردی که نسبت به مسائل دینی از جمله نماز بی‌توجهی کند دچار خسران جبران‌ ناپذیری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در محفل انس با قرآن که با حضور هادی موحد امین حافظ و قاری ممتاز کشوری برگزار شد، نقش مربیان پرورشی در مدارس را برای رسیدن به مدرسه مطلوب اسلامی مهم دانست و گفت: معلمان و والدین در آموزش مسائل دینی، سبک زندگی اسلامی - ایرانی به‌ویژه نماز به دانش آموزان در مدرسه و خانه مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام‌ نیازمند با تاکید بر ضرورت توجه والدین به تربیت دینی فرزندان ادامه داد: والدین هم بایستی نقش خود را در توجه به انجام واجبات و ترک محرمات و حفاظت از ارزش‌های دینی برای فرزندان داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه از امروز اقامه نماز، روزه گرفتن بر شما به‌ عنوان یک تکلیف واجب شده است، گفت: احترام به والدین، معلمان و سایر افراد جامعه، داشتن اخلاق، گفتار و رفتار خوب، کمک به هم نوع، صرفه‌جویی و احساس مسئولیت در زندگی و ... به‌عنوان دیگر وظایف یک فردی که به سن تکلیف می‌رسد نیز حائز اهمیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار