معاون پرورشی منطقه۱ به مناسبت هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی عنوان کرد:

زندگی مجال تربیت و همه لحظه ها و صحنه های هستی، مربی تربیت انسان است

تهران(پانا)- هشتم اسفند گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان « رجایی » و « باهنر» و پاسداشت تلاش های آن باغبانان نهال تربیت است که امور تربیتی را با هدف اعتلای دستاوردهای انقلاب اسلامی و آموزش فرهنگ اسلامی در میان دانش‌آموزان تشکیل دادند و امروزه مربیان ما با توجه به اهداف سند تحول و اهمیت جایگاه امور تربیتی و با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب در همان راستا قدم بر می دارند.

کد مطلب: ۱۱۶۶۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
زندگی مجال تربیت  و همه لحظه ها و صحنه های هستی، مربی تربیت انسان است
فاطمه سیدمومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک روز شنبه نهم اسفند ماه در گفت و گو با پانا ضمن گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی ومقارن شدن آغاز این هفته با وفات اسوه صبر و ایمان حضرت زینب (س) گفت: زندگی مجال تربیت است و هستی کلاسی است که همه لحظه ها و صحنه هایش، مربی تربیت انسان است. هر چند پیشکسوتان تعلیم و تربیت همواره بر این باور قلبی هستند که هرگونه «نفکاک» نه ممکن و نه دلچسب است.
وی افزود: تاریخ آیینه روشن کسانی است که پیامبر گونه زندگی خود را وقف نجات گمشدگان کوره راه های زندگی کرده اند و بر این باور هستنند که هیچ دو دوتایی چهارتا نمی شود مگر در آرامش فکری و روان و هیچ آرامش و حال خوشی حاصل نمی شود مگر با قدرت تشکل ها و تشکیلات و جمع های انسانی که در کنار هم این مهم را به سرانجام برسانند.
سید مومن با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و پاسداشت تلاش های آن باغبانان نهال تربیت تصریح کرد: تشکیلات امور تربیتی با هدف اعتلای دستاوردهای انقلاب اسلامی و تلاش و همت جهت آموزش فرهنگ اسلامی در میان دانش‌آموزان و همچنین نظارت بر مخالفان پرورش مدارس تشکیل شد.
وی در ادامه با توجه به اهمیت روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی در مدارس که یکی از دل نگرانی‌های جدی خانواده‌ها است تاکید کرد: امروز یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان، اولیاء و مربیان ایجاد و تقویت روحیه دینی و تعلیم و تربیت اسلامی و انقلابی در میان دانش‌آموزان به عنوان نسل نوجوان و نوپای جامعه است. معاونت پرورشی و فرهنگی می‌تواند در بحث رصد آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی که دانش آموزان را تهدید می‌کند، نقشی فعال ایفا کند و با طراحی برنامه‌های تربیتی و پرورشی اثرگذار از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند.
معاون پرورشی وتربیت بدنی منطقه یک افزود: با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب ودر راستای عملیاتی کردن آن و با توجه به ماموریت که ما در حوزه امور تربیتی داریم باید تلاش کنیم برنامه ریزی هایی انجام شود که با کاستن از برنامه‌های سطحی و کم‌تاثیر، به برنامه‌هایی که نتایج تربیتی موثر دارد بپردازیم.
سیدمومن با توجه به سند تحول و نگاه آن به امور تربیتی اظهار کرد: در اهداف سند تحول بنیادین آموزش‌ وپرورش، با توجه به اهمیت تربیت اسلامی ومکارم اخلاق وتحقق آموزش وپرورش دانش آموزان تصمیم برآن شده است تا یکه‌تازی علم در مدارس حذف شود و در کنار انتقال دانش به مسائل پرورشی و تربیت اسلامی دانش‌آموزان نیز توجه شود و با این روند اصطلاح حیات طیبه در بندهای مختلف این سند دیده می شود.
وی در ادامه افزود: در راستای تحقق اهداف سند تحول در حوزه امور تربیتی و پرورشی سعی کرده ایم چرخش های تحول آفرینی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر آن تاکید شده و واقعا در آموزش و پرورش اثر بخش است را مد نظر قرار داده و برنامه های اجرایی را در راستای ترویج، تقویت مستمر و تحکیم فضایل اخلاقی با تأکید بر اولویت کرامت و عزت نفس و شجاعت، حیا و عفت، صداقت انجام داد. تعمیق تربیت و آداب اسلامی، تقویت اعتقاد و التزام به ارزش‌های انقلاب اسلامی. ترویج و تعمیق فرهنگ حیا، عفاف و حجاب متناسب با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های نظام تعلیم و تربیت رسمی، تقویت بنیان خانواده و کمک به افزایش سطح توانایی‌ها و مهارت‌های خانواده در ایفای نقش تربیتی متناسب با اقتضائات جامعه اسلامی قرار داده ایم.
سید مومن در مورد اهمیت کرامت نفس و پرورش آن گفت: کرامت نفس، محور اساسى اخلاق اسلامى و تربیت اسلامى است و مهم ترین راه آن، تکریم انسان، بویژه در دوران کودکى است.
در پایان سید مومن معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک ضمن تشکر از زحمات تمام همکاران در خانواده بزرگ آموزش و پرورش شهرستان شمیرانات منطقه ۱ تهران و بخصوص معاونان و مربیان تربیتی مدارس و مشاوران مربیان تربیت بدنی و سلامت گفت: امید است در ایام پیش رو با تکیه بر رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه کارکردی نهاد امور تربیتی و بهره گیری از تمام ظرفیت‌های، دستگاه انسان ساز آموزش و پرورش، بخصوص همکاران فرهیخته این حوزه و ۳۰ هزار خانه بزرگ امور تربیتی شهرستان شمیرانات روز به روز شاهد توفیقات بزرگ تری در نیل به اهداف والای آموزش و پرورش باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار