ولی پوری: این هنر است که می تواند همه چیز را ماندگار کند

تهران (پانا) - ولی پوری معتقد است هرکسی که می خواهد فرهنگ سازی کند با زبان هنر این کار را انجام می دهد .پس این هنر است که می تواند همه چیز را ماندگار کند.

کد مطلب: ۱۱۶۶۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
ولی پوری: این هنر است که می تواند همه چیز را ماندگار کند

مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان سی و هشتمین جشواره فرهنگی و هنری با حضور علی رمضانی؛ مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، مجتبی ولی پوری؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از همکاران و کارشناسان مناطق مختلف و دانش آموزان در تالار فرهنگ برگزار شد.

ولی پوری ضمن تبریک ولادت حضرت امیر المئومنین (ع) و روز مرد گفت: ارزش و اهمیت هنر بر کسی پوشیده نیست، هنر، زبان بیان احساسات، عواطف، غم و شادی در زمینه های تاریخی و تاریخ نگاری و.... است.

وی گفت: هرکسی که می خواهد فرهنگ سازی کند با زبان هنر این کار را انجام می دهد. پس این هنر است که می تواند همه چیز را ماندگار کند. همچنین امروزه روش تدریس با کمک زبان، هنر و هنر نمایشی ایجاد شد که به سطح یادگیری هم کمک می کند. ما باید سعی کنیم نگرش مدارس و اولیا را تغییر بدهیم که یک دانش آموزخوب صرفا دانش آموز معدل بیست نباشد بلکه در زمینه هنری هم صاحب تجربه باشد.

وی در ادامه مراسم گفت: سی و هشتمین جشواره فرهنگی هنری فقط به صورت انفرادی شکل گرفت. در این بخش دویست و ده هزار دانش آموز شرکت کردند که تعداد شش هزار و پانصد نفر در مناطق مختلف حائز رتبه شدند.

وی افزود: از این تعداد دانش آموز، دو هزار نفر از منطقه 14 بود که هزار نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند. از این تعداد صد و سی نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند و از این تعداد دانش آموز، 107 نفر رتبه کشوری آوردند که ده نفر از این دانش آموزان، از منطقه 14 بودند. ما با این تعداد توانستیم رتبه دوم کشور را کسب کنیم.

در ادامه مراسم، رمضانی گفت: ما با مشارکت خوب رو به رو هستیم. در سایت همگام چهار میلیون و پانصد هزار نفر شرکت کردند که این باعت تعجب خود وزیر هم شد. تأکید ما بر مسابقات با شرایط حضوری است. اما با توجه به شرایط، وارد فضای مجازی شدیم و دیگر هم از این فضا خارج نمی شویم.

وی در ادامه گفت : ما بعد از چهل و سه سال برای اولین بار جشواره فرهنگی و هنری معلمان را برگزار کردیم و برای داوری این مسابقات از اساتید مختلف هم کمک گرفتیم. اگر معلمان در این مسابقات ورود کنند نیز باعث رشد دانش آموزان می شود.
در پایان مراسم وی گفت: شما دانش آموزان هنری می توانید در برابر طوفان و سیل ها مقاومت کنید و شما برجستگان جامعه هستید، در این شرایط آموزش را فراموش نکنید و یاد بگیرد که برای آینده و زندگیتان خوب است.

*خبرنگار دانش آموز پانا، سارا رضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار