استاندار زنجان: ورزش باید به دست صاحبان آن اداره شود

زنجان (پانا) - استاندار زنجان عنوان کرد خوشبختانه استان زنجان ظرفیت های خوبی برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی دارد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندار زنجان: ورزش باید به دست صاحبان آن اداره شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح اله حقیقی در نخستین جلسه شورای تربیت بدنی و ورزش استان گفت: شیوع ویروس کرونا تمام فعالیت های ورزشی را تحت الشعاع قرار داده است، اما فعالیت بدنی همچون موضوع آموزش نباید تعطیل شود.

استاندار زنجان یکی از وظایف مهم این شورا را برنامه ریزی و سیاستگزاری برای توسعه فعالیت بدنی در روزهای کرونایی و بعد از آن عنوان کرد و افزود: بستر شبکه شاد این فرصت را برای خانواده ها فراهم آورده که با معلمان و مدیران در ارتباط باشند و باید برای فعالیت بدنی و ورزش فرزندان نیز بتوان از چنین بستری استفاده کرد تا سلامت دانش آموزان به خطر نیفتد.

او همچنین خواستار تدوین برنامه ای برای ارتقاء سطح سلامتی در بین خانواده ها در این شرایط شد و گفت: همه اقشار باید برای ترویج و رونق ورزش در جامعه نقش آفرینی کنند و با تشریک مساعی می توان راهکار مناسبی برای ورزش در شرایط کرونایی یافت.

مقام عالی استان با تأکید بر اینکه حوزه ورزش باید به دست پیشکسوتان و ورزشکاران و صاحبنظران اداره و مدیریت شود، افزود: استان زنجان ظرفیت بسیار خوبی هم در حوزه ورزش همگانی و هم ورزش قهرمانی دارد و بدین منظور باید مناطقی که در رشته های مختلف ورزشی مستعد هستند شناسایی و در آن مناطق سرمایه گذاری شود.

سال گذشته نزدیک به 55 هزار نفر که در عرصه ورزش فعالیت داشتند بیمه ورزشی شده اند که شرایط کرونا تعداد آنها را امسال به 10 هزار نفر کاهش داده است.

لازم به ذکر است، ورزشکاران استان از رقابت های مختلف ورزشی 216 مدال کسب کردند.همچینین 5 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز تسهیلات به درخواست کنندگان و باشگاه دارانی که از کرونا خسارت دیده اند پرداخت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار