در مراسم تقدیر از نیم قرن معلمی و خدمات فرهنگی علی اصغر فانی عنوان شد:

باید از نظام تعلیم و تربیت مراقبت شود تا بتواند در جهت الگوی تکامل اجتماعی حرکت کند

تهران (پانا)- رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش، تفویض اختیار کامل متناسب با اختیارات یک مدیر، حمایت از مدیر و نظارت بر فعالیت ها را از ویژگی‌های علی اصغر فانی برشمرد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
باید از نظام تعلیم و تربیت مراقبت شود تا بتواند در جهت الگوی تکامل اجتماعی حرکت کند

اسفندیار چهاربند؛ رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشکر از خدمات شایسته معنوی، مادی و جهادگونه علی اصغر فانی در عرصه آموزش و پرورش گفت: در هشت سال دوران خدمتم در قسمت کار و دانش به عنوان مدیر کل از نزدیک سبک مدیریت جناب فانی را به طور کامل تجربه کردم؛ تفویض اختیار کامل متناسب با اختیارات یک مدیر، حمایت از مدیر و نظارت بر فعالیت ها از ویژگی‌های وی بود و با حمایت در پروژه ها بر پایه عدالت، مزید بر اعتماد به نفس در همکاران می شد.
چهاربند افزود: در دوران خدمتم با توجه به شرایط سخت، با حمایت دکتر فانی کارهای متفاوتی با اقتضائات مختلف انجام شد و اگر مجموعه این تجارب را به یک هدف بزرگ خلاصه کنم، بزرگترین سرمایه در آموزش و پرورش ایران، پرورش استعدادها و ظرفیت های انسانی است.
وی خاطرنشان کرد: از نظام تعلیم و تربیت باید مراقبت شود تا بتواند در جهت الگوی تکامل اجتماعی حرکت کند و در این راستا، باید توزیع فرصت‌ها و امکانات و درآمدها در آموزش پرورش متوازن تر شود که تحقق همه این ویژگی ها در نظام تعلیم و تربیت، عدالت محوری است.
چهاربند گفت: ۹ برنامه در زمان خدمت حرفه ای آقای فانی انجام شد که شامل این موارد بود.
۱- احیای مدارس شبانه روزی به دلیل پراکندگی گسترده جغرافیایی و دسترسی برای آموزش در ایران حائز اهمیت است.
۲- تاسیس مدارس نمونه دولتی در راستای توسعه عدالت اجتماعی با هدف دسترسی استعدادهای برتر به آموزش با کیفیت قدم موثری برداشته شد.
۳- تاسیس و توسعه گروه های آموزشی و پژوهش سراهای دانش آموزی.
۴- ترویج روحیه پرسشگری، پژوهش، اندیشیدن یکی از ویژگی های نظام تعلیم و تربیت است.
۵- طراحی و اجرای مدارس لازم التوجه با شناسایی مدارس در حاشیه شهرها.
۶- طراحی مدیریت آموزشگاهی.
۷- توسعه کمی و کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش.
۸- برنامه ساماندهی نیروی انسانی با اولویت روستاها، مناطق محروم و عشایری.
۹- طراحی و اجرای طرح روستا مرکزی در کنار مدارس شبانه روزی.

او در پایان با توجه به جمعیت ۱۵ درصدی دانش آموزان در ایران گفت: ما باید با تخصیص منابع و نیروی انسانی بیشتر برای آموزش و پرورش و اجرای عدالت آموزشی، تحول اساسی را در آموزش و پرورش ایجاد کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار