در مراسم تجلیل از علی اصغر فانی؛ وزیر اسبق آموزش و پرورش:

جامعه ای که بزرگان خویش را ارج ننهد؛ جامعه ای بدون پشتوانه است

تهران (پانا)- پیشرفت، بهروزی، سعادت و خدایی نکرده بدبختی هر جامعه به معماران تعلیم و تربیت آن و اهمیت و جایگاه آنها در جامعه بستگی دارد.حیات مدرسه و مرگ آن به معلمان وابسته است اگر حال معلمان ما خوب باشد حال مدرسه هم خوب است، حال تربیت و آموزش هم خوب است و در یک کلام حال جامعه ما خوب است.

کد مطلب: ۱۱۶۵۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
جامعه ای که بزرگان خویش را ارج ننهد؛ جامعه ای بدون پشتوانه است

در این مراسم جواد نظریان؛ مدیر آموزش وپرورش منطقه شش ضمن تبریک ایام ماه رجب و تبریک میلاد مولی الموحدین علی علیه السلام، از دست اندرکاران اجرای برنامه تجلیل از فانی تقدیر و تشکر کرد و افزود: خداوند را سپاس که فرصتی را به وجود آورد تا بتوانیم به اندازه بضاعت خویش از شما صاحبان خرد تجلیل کنیم این گردهمایی ومراسم تجلیل وگرامیداشت از خدمتگزاران فرهنگ وتربیت این مرز وبوم است که کاری فرهنگی و منطبق بر اهداف و فلسفه آموزش وپروش است ولی متاسفانه گاهی به دلایل متعدد به فراموشی سپرده می شود.

نظریان با خواندن چند بیت شعر در وصف تقدیر از بزرگان تعلیم وتربیت و معلمان تصریح کرد: جامعه ای که بزرگان خویش را ارج ننهد؛ جامعه ای بدون پشتوانه است وپشتوانه همه ما همین بزرگان وبزرگواران هستند. چه کسی مهم تر از معلمی که همه عشق وعلاقه اش آموزش اخلاق وتربیت است و همگان اذعان دارند آموزش و پرورش برترین و مهمترین نهاد در تمام جوامع است.

وی اضافه کرد: معلم بنیان اصلی تعلیم وتربیت است معلمان پایه و اساس و معمار فرهنگ هر قوم و ملت هستند.

مدیر آموزش وپرورش منطقه شش با اشاره به نقش بی بدیل معلمان در جامعه افزود: پیشرفت، بهروزی، سعادت و خدایی نکرده بدبختی هر جامعه به معماران تعلیم و تربیت آن واهمیت و جایگاه آنها در جامعه بستگی دارد.حیات مدرسه و مرگ آن به معلمان وابسته است اگر حال معلمان ما خوب باشد حال مدرسه هم خوب است، حال تربیت و آموزش هم خوب است و در یک کلام حال جامعه ما خوب است.

نظریان با توجه به اهمیت نقش آموزش وپرورش در جوامع مختلف تاکید کرد: معلم صاحب دانش، پرسشگر، شجاع، دارای اعتماد به نفس و عزت نفس؛ دانش آموزانی با این نشانه ها را تربیت می کند. معلمی توانمند، مقتدر و ارزشمند فرزندانی را تربیت خواهد کرد که جامعه را زیبا تر دلنشین تر و امن تر خواهد کرد.این مهم ممکن نیست مگر با پذیرش این موضوع که آموزش و پرورش باید به عنوان دغدغه اصلی در نظام و در اولویت اول تمام برنامه ریزی های کشور باشد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط رویارویی با ویروس کرونا و با تقدیر و تشکر از مدافعان آموزش گفت: در شرایط اضطراری مواجهه با بیماری کرونا، معلمین ما با ایستادگی وگذشت پا به پای مدافعان سلامت ایستادند و از آموزش و پرورش فرزندانمان پاسداری کردند. آنها نگذاشتند که خانواده های مستمند و نگران سلامت فرزندانشان، امید خودرا از آموزش فرزندانشان از دست دهند.

نظریان در ادامه از زحمات دکتر حاجی میرزایی تشکر کرد و از مدیریت با درایت و ارتباط مستمر با مدیران آموزش و پرورش و پیگیری های خوب ایشان در مورد مسائل مختلف، تلاش وکوشش جهت ایجاد شبکه شاد تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه نظریان با بیان ویژگی های بارز و ارزشمند فانی در زمینه ها و ابعاد مختلف بیان کرد: با افتخار قصد داریم از زحمات ستودنی فردی تشکر کنیم که بیش از نیم قرن برای فرهنگ، تعلیم وتربیت این سرزمین با جان و دل زحمت کشید. صحبت از مردی است که با زحمات زیاد و با روش های ناب معلمی، تدریس کرد و علی رغم قبول مسئولیت های خطیر در دوره های مختلف همواره به نقش معلمی خود افتخار ومباهات می کند. معلمی با اخلاق ومنش های ناب معلمی، مدیری معتقد به کرامات و روابط انسانی صاحب نظری آشنا به تعلیم وتربیت، ایشان نامی ماندگار در آموزش وپرورش است.

وی با اشاره به کتاب فراتجربه که حاوی خاطرات سه دهه فانی است، افزود: من کتاب فراتجربه که مروری به خاطرات ایشان است را خواندم ارادت چند برابری نسبت به ایشان پیدا کردم.

نظریان در ادامه با تشکر از زحمات دکتر فانی وآثار ارزشمندی که از زمان مدیریت ایشان به یادگار مانده است به موارد ساماندهی نیروی انسانی، توسعه مشارکت، عملی کردن اختصاص بودجه و تمرکز زدایی اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار