اجرای طرح همیار مشاور در 640 مدرسه متوسطه استان فارس

شیراز (پانا) - رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس گفت این طرح امسال در 38 منطقه استان و با مشارکت بیش از 600 مشاور و بیش از 4 هزار و 450 دانش‌آموز دوره متوسطه در 640 مدرسه اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۶۵۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح همیار مشاور در 640 مدرسه متوسطه استان فارس

روح اله سخایی در جلسه شورای راهبری تشکل دانش‌آموزی همیار مشاور استان فارس با حضور جمعی از منتخبین همیاران مشاور مدرسه در سطح استان فارس گفت: این طرح با مشارکت یک هزار و 860 دانش‌آموز دخترو 2 هزار و 590 دانش‌آموز پسر دروه متوسطه در مدارس استان به اجرا درآمده است.

رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس افزود: با توجه به شرایط همه‌گیری بیماری کرونا، در فعالیت‌های این تشکل، تغییراتی بوجود آمده که بیشتر برنامه‌ریزی و فعالیت‌ها از طریق فضای مجازی و با تاکید بر استفاده از بستر سامانه شاد انجام می شود.

وی گفت: از آنجایی که نوجوانان به مشورت و تصمیم گیری را با گروه همسالان ترجیح می دهند و همفکری با مشاوران می تواند کمک بسیار موثری در تصمیم گیری‌های آنان داشته باشد، طرح همیار مشاور مدرسه در قالب تشکل‌های دانش‌آموزی و گروه‌های همسالان بوجود آمده و فرآیند مشاوره را تسهیل کند.

مسئول مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش ‌و پرورش فارس گفت: همیار مشاور یک طرح آموزشی عملی با اعتقاد به توانمندسازی دانش‌آموزان برای مشارکت در گسترش خدمات مشاوره‌ای در مدارس است.

طیبه رحیمی افزود: در این طرح تلاش می‌شود تا زمینه‌های رشد، سازگاری و سهیم شدن دانش‌آموزان در تجارب یکدیگر برای مقابله با مشکلات شکوفا شود.

وی افزود: در این طرح با هماهنگی و نظرخواهی دبیران آموزشگاه و گروه سنجی دانش‌آموزانی که در مدارس محل تحصیل خود از مقبولیت بیشتری در بین همسالان خود برخوردار بوده و همچنین در برقراری ارتباط موثر، توانمندی و عملکرد تحصیلی بهتری نسبت به سایر دانش آموزان داشته اند به عنوان همیاران مشاور انتخاب شده اند.

مسئول مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش ‌و پرورش فارس استفاده از ظرفیت و استعدادهای دانش‌آموزان را عامل بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای بهداشت و سلامت روان نوجوانان دانست و گفت: رازداری، صبوری، مسئولیت‌پذیری و اعتماد به نفس از ویژگی‌های اصلی همیاران مشاور است.

در این جلسه نمایندگان و منتخبین همیاران مشاور استان نظرات و پیشنهاداتی در زمینه برگزاری جلسات آموزشی برای دانش‌آموزان و والدین برای اهمیت نقش خانواده‌ها در پیشرفت و موفقیت تحصیلی، بهبود سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی ارائه کردند.

در پایان جلسه نیز با حضور مسئولان اداره کل آموزش و پرورش فارس از زحمات و فعالیت‌های منتخبین، با اهداء جوایزی تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار