امکان ثبت سفارش برای ماشین آلاتی که تولید داخلی ندارند

تهران (پانا) - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید واردات ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی در رده تولیدات هپکو از نیمه دوم سال ۹۶ ممنوع شده و برای ماشین‌آلاتی که تولید داخلی ندارند، امکان ثبت سفارش فراهم است.

کد مطلب: ۱۱۶۳۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
امکان ثبت سفارش برای ماشین آلاتی که تولید داخلی ندارند

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، «مهدی صادقی نیارکی» افزود: براساس ماده ۱۰۹ و ۱۱۰ قانون امور معادن و مکاتبه‌های انجام شده با معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، خواستار منع واردات محصولات دو پله بالاتر از رده تولیدات هپکو شده ایم.

وی خاطرنشان‌کرد:‌ بر این اساس به اندازه کافی در موضوع واردات، حمایت‌های لازم از مجموعه واحدهای تولیدی تولیدکننده ماشین‌آلات صنعتی و معدنی انجام می‌شود.

صادقی نیارکی مهمترین مساله هپکو را بحث مالکیت برشمرد و توضیح ‌داد: سازمان تامین اجتماعی با توجه به مصوبه هیات وزیران مالک اکثریت سهام بوده و تعیین تکلیف بدهی‌ها و تقاضا برای محصولات هپکو باقی می‌ماند که موضوع بسیار مهمی است.

وی اضافه‌کرد: تقاضاهایی در بخش معدن و بازسازی ماشین‌آلات راه‌سازی و نیازهای سازمان راهداری مطرح است، اما باید مدیریت و مالکیت مجموعه، تامین و تجهیز مالی و بدهی‌ها را تعیین تکلیف کند تا بتواند سفارش دریافت کرده و با تولید به موقع محصولات را تحویل دهد.

این مقام مسوول تصریح‌کرد: سیاست کلی کشور، مدیریت منابع به‌ویژه منابع ارزی برای ساخت داخل و تقویت ارزش افزوده است، هر چه کالاها ارزش افزوده بیشتری داشته باشند، در داخل تولید می‌شوند و به‌طور قطع مجوز واردات برای محصولات کم‌ارزش، غیر ضروری و مصرفی داده نخواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار