معاون وزیر صنعت:

مهلت ۳ماهه خریداران خودروی صفرکیلومتر برای فعال کردن گارانتی

تهران ( پانا) - معاون وزیر صنعت از تصمیم اولیه کمیته خودرو برای در نظر گرفتن سقف ۳ماهه جهت مراجعه دارندگان خودروهای صفر برای استفاده از گارانتی خبر داد و گفت: هدف ما واقعی‌کردن تقاضا و عدالت در توزیع است.

کد مطلب: ۱۰۷۳۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
مهلت ۳ماهه خریداران خودروی صفرکیلومتر برای فعال کردن گارانتی

به گزارش مهر، مهدی صادقی نیارکی از تصمیم جدید این وزارتخانه برای در نظر گرفتن سقف سه‌ماهه جهت مراجعه دارندگان خودروهای صفرکیلومتر برای استفاده از گارانتی خودروی خود خبر داد و گفت: در گذشته گارانتی‌های خودرو به تناسب نوع خودرو و خدماتی که از سوی کمپانی‌های خودروساز تعریف شده بود، متغیر بوده که قرار است ساماندهی شود؛ به نحوی که اکنون هر دارنده خودرو در صورت تمایل به برخورداری از خدمات پس از فروش و گارانتی خودروی خود، تنها سه ماه مهلت دارد تا برای فعال‌سازی گارانتی خودروی خود مراجعه نماید.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این موضوع قرار است در جلسه روز شنبه کمیته خودرو مطرح و به خودروسازان ابلاغ شود که از این پس، در برگه فروش و کارتکس خودروها به صراحت اعلام کنند که چنانچه فرد دارنده خودرو، حداکثر ظرف سه ماه از خرید خودرو برای سرویس اولیه به نمایندگی‌های خودروسازان مراجعه نکنند، گارانتی خودروی آنها ابطال خواهد شد.

وی از نظارت دقیق بر انبارهای محل نگهداری خودروها، پارکینگ‌های واحدهای اداری و مسکونی خبر داد و تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کنترل بازار خودرو، نظارت دقیق بر انبارهای محل نگهداری خودروها است که بر این اساس، تمامی انبارهای محل نگهداری خودروها باید در سامانه جامع انبارها ثبت شده و اطلاعات آنها به دقت ثبت شود.

صادقی نیارکی، میزان تولید دو خودروساز بزرگ کشور را روزانه حدود ۳۵۰۰ تا ۴ هزار دستگاه ذکر کرد و گفت: ایران خودرو روزانه دو هزار دستگاه و سایپا بین ۱۵۰۰ تا ۲ هزار دستگاه در روز تولید دارند که امیدواریم بتوانیم این خودروها را با مجموعه روش‌ها و برنامه‌های تعریف شده، به دست مصرف‌کنندگان واقعی برسانیم.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: تمام هدف وزارت صنعت، واقعی کردن تقاضای خودرو و عدالت در توزیع خودرو برای مصرف‌کنندگان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار