جایزه بهترین فیلم تجربی جشنواره برلین ایندی به فیلمساز گیلانی رسید

رشت (پانا) - فیلم کوتاه «حباب»‌ جدیدترین ساخته حامد اریب فیلم ساز گیلانی، برنده بهترین فیلم تجربی «Best Expermental Film» جشنواره فیلم برلین ایندی شد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
جایزه بهترین فیلم تجربی جشنواره برلین ایندی به فیلمساز گیلانی رسید

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، جشنواره فیلم برلین ایندی (Berlin Indie Film Festival) یک جشنواره بین المللی فیلم با نمایش زنده است. در معرفی این فستیوال اینگونه توصیف شده است: برلین شهری جهان وطنی است که استعدادهایی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. ماموریت ما کشف استعدادهای جدید سینما و ارتقا کار و خلاقیت آنها است.

فیلم کوتاه حباب، که به تهیه‌کنندگی حامد اریب و همکاری شرکت سینمایی «لوتوس فیلم بی وی» و «کلمنتاین ادروین» کارگردان و تهیه کننده هلندی و داور جشنواره های بین المللی و شرکت فیلم‌سازی « سیکا فیلم » تهیه شده است، روایت مردی است که کشور خود را بی خبر و خداحافظی ترک می کند، و اکنون در غربت، مادر، پاسخش را نمی‌دهد، «حباب» روایت جبر اجتماعی و سرگشتی انسان در غربت و تلاش او برای یافتن راهی برای ادامه زندگی است.

این فیلم پیش از این برنده ‪جایزه بهترین فیلم از جشنواره FFTG Awards 2021 نیویورک و برگزیده فستیوال‌های اوستیای - ایتالیا و فستیوال مردم شناسی، اینتی‌مالنته در فرانسه شده بود.

این فیلم کوتاه داستانی با مدت زمان ۲۱ دقیقه در کشورهای ترکیه و ایران تصویربرداری و تولید شده است.

عوامل فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: حامد اریب، بازیگر: کورش رنجبر، مدیر فیلمبرداری: حسین بدرطالعی، مشاور کارگردان: کیهان خانجانی، دستیار کارگردان: فاطمه مهدی پور، مترجم: اسماعیل اریب.

این جشنواره با همکاری انجمن Dante Alighieri در برلین برگزار می شود که یک سازمان بین المللی برای گسترش زبان و فرهنگ است و در زمینه ترویج هنر، سینما، ادبیات، فلسفه و تاریخ مطرح و پیشتاز است.

هیئت داوران جشنواره برلین ایندی تشکیل از: آملیا آنتونوچی، بنیانگذار و مدیر برنامه در Cinema Italia SF، LLC. امانوئلا ماسکرینی، بازیگر / نویسنده و کارگردان؛ گایا کیم بارتولینی، فیلمنامه نویس تشکیل شده اند.

اکران فیلم‌ها و برگزاری مراسم در تالار زیبا و دارای قدمت آرمینیوس Arminius در برلین موآبیت انجام می‌شود.

حامد اریب، فارغ التحصیل دوره تخصصی سینما از انجمن سینمای جوانان ایران است. وی کارگردان، نویسنده، تهیه کننده فیلم مستند و داستانی، و روزنامه نگار است. اریب عضو انجمن بین المللی عکاسان فیاپ و عضو شورای آموزش سینمای جوانان ایران، عضو خانه عکاسان ایران و سازمان جهانی عکاسان است از وی کتابها و مقالات چندی نیز منتشر شده است.

فیلم های خانه روشن است، رشت خاطره شهر بارانی، درنگ سبز، حادثه هنوز، دوئل ، و خداوند کودک را آفرید، قصه همیشه، سمت خیال دوست و تازگی قدیم از وی، جوایز خارجی و داخلی متعددی را کسب کرد. وی تاکنون نمایشگاه های عکس انفرادی و گروهی متعددی نیز داشته و جوایز بسیاری نیز برده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار