کسب 4 رتبه کشوری دانش‌آموزان فارسی در اولین دوره مسابقات علمی پژوهشی زیست فناوری 

شیراز (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی زیست فناوری برای معلمان  استان به صورت برخط و منظم گفت: بیش از 2 هزار دانش آموز  فارسی در اولین دوره مسابقات علمی پژوهشی زیست فناوری کشور شرکت کردند.

کد مطلب: ۱۱۶۳۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
کسب 4 رتبه کشوری دانش‌آموزان فارسی در اولین دوره مسابقات علمی پژوهشی زیست فناوری 


رسول قانونی در آیین رونمایی از تجهیزات آزمایشگاه زیست فناوری پژوهش سرای رازی شهرستان بیضا فارس گفت: کسب 4 رتبه کشوری در اولین دوره مسابقات علمی پژوهشی زیست فناوری که تقریبا 10 درصد رتبه های کشوری توزیع شده را شامل می شود از جمله دستاوردهای پژوهش سرای دانش اموزی استان فارس بوده است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در حوزه پژوهش سراها باید به دو بخش نگاه ویژه داشت افزود: یکی بخش آموزش که در کتب درسی در حال انجام است و دیگری بخش جامه ی عمل پوشاندن به آموخته ها است که در این مورد باید به آزمایشگاه ها و بخش های تحقیقاتی توجه ویژه ای شود.
وی ادامه داد: در بخش آزمایشگاه ها حمایت های ستاد توسعه زیست فناوری بسیار شایان توجه بوده و همکاری خوبی با ادارات اموزش و پرورش مناطق و شهرستان ها صورت گرفته است که پیشرفت های قابل توجهی را نیز نیز در پی داشته است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس انتقال زیست فناوری به آموزش های پایه را که از چند سال پیش اتفاق افتاد تفکری عالمانه و ژرف دانست و افزود: این مساله فرصت های خوبی را برای دانش آموزان مهیا کرده است.
قانونی با اشاره به اینکه امروز سومین آزمایشگاه زیست فناورانه پژوهشسراهای دانش اموزی استان فارس در شهرستان بیضا افتتاح خواهد شد گفت: اولین آزمایشگاه زیست فناورانه در فیروزآباد افتتاح شده است و دومین آزمایشگاه نیز در 20 بهمن ماه امسال در شهرستان خرمبید افتتاح شده است و چهارمین آزمایشگاه نیز در پژوهشسرای ابن سینای گله دار افتتاح خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه در توسعه و تجهیز امکانات پژوهشسراها نیازمند همیاری و همکاری از سوی ستاد هستیم گفت: امیدواریم با تخصیص تجهیزات لازم دانش آموزان استان فارس بتوانند در سطح کشور نقش آفرین و تاریخ ساز ظاهر شوند.
خاطر نشان میشود: در این مراسم از تجهیزات آزمایشگاه زیست فناوری پژوهش سرای رازی شهرستان بیضا که توسط ستاد زیست فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و همکاری قطب کشوری زیست فناوری به ارزش یک میلیارد ریال اهدا شده بود رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار