در گفت و گو با پانا

رضا رویگری: «ایران ایران »را برای مردم و با خلوص نیت خواندم

کارگردانی نرگس آبیار در «ابلق» بی نظیر بود / اگر سرمایه گذار پیدا شود فیلمم را در ایام نوروز می سازم / امثال علی انصاریان پولکی نبودند و با مرام و معرفت در ورزش و هنر کار می کردند

تهران (پانا) - رضا رویگری بازیگر و خواننده پیشکسوت می گوید ماندگاری سرود«ایران ایران » به دلیل خلوص نیت و این موضوع بوده است که برای مردم خوانده شده است، او که در جشنواره فیلم فجر به تماشای فیلم «ابلق» نرگس آبیار نشسته است، از کارگردانی و بازیهای این فیلم به نیکی یاد می کند.

کد مطلب: ۱۱۶۲۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
رضا رویگری: «ایران  ایران »را  برای  مردم و با خلوص نیت خواندم

رضا رویگری در گفت و گو با پانا درباره چگونگی ساخت سرود «ایران ایران » گفت : ما دلی کار کردیم و به همین دلیل این سرود ماندگار شد، این سرود مدیون مردم است زیرا اساسا برای مردم خوانده شده و آنها این خلوص را دریافت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: « آن زمان اصلا فکر نمی‌کردیم این سرود، از استودیو خارج شود؛ زیرا همچنان حکومت پهلوی روی کار بود. پیشنهاد خواندن این سرود را آقای خشنود، آهنگساز کار با من مطرح کردند. صدای من را شنیده بودند و می‌خواستند صدایی این ترانه را بخواند که قبلا شنیده نشده باشد.

رویگری ادامه داد: این اثر را در حکومت نظامی ساختیم، آقای خشنود با چند نفر صحبت کرده بودند من ملودی کار را خیلی دوست داشتم ، در ضبط این سرود هیچ کس کنارمان نبود و تنها من و آقای خشنود در استودیو بودیم و این کار را ضبط کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فیلم سینمایی ابلق اشاره کردو گفت: تنها برای یک فیلم در جشنواره دعوت شدم و ابلق را در موزه سینما دیدم ، نرگس آبیار کارگردانی بسیار خوبی در این فیلم داشته است ، بازی ها خوب و یکدست است و از دیدن این فیلم لذت بردم.

رویگری همچنین درباره این موضوع که قصد داشته است، فیلمی بسازد ، گفت: بی پولی باعث شده است این فیلم را بسازم، فیلمنامه آن را خودم نوشتم ، داستان آن درشب های نزدیک به عید نوروز می گذرد و قصد دارم اگر سرمایه گذاری برای آن پیدا شد در روزهای نزدیک به عید نوروز فیلم را بسازم.

وی ادامه داد: برخی از لوکیشن های آن در سرپل تجریش و بازار و شلوغ پلوغی های آن است و حال و هوایی نوستالژیک دارد.

رویگری در پایان سخنان خود به درگذشت علی انصاریان اشاره کردو گفت: امثال علی انصاریان دیگر خیلی کم پیدا می شوند بچه های بامرام و با معرفت که در هر حرفه ای بودند بدون حاشیه فعالیت می کردند آنها نه پولکی بودند و نه ... چه کسانی می توانند جای آنها را بگیرند واقعا علی انصاریان حیف شد زیرا بازیگر بی حاشیه و با اخلاقی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار