رضا رویگری: فیلمنامه های ضعیف مهمترین معضل سینمای ایران است

تهران (پانا) - رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است علاوه بر فیلمنامه‌های سطحی، معضلات مالی و پرداخت نکردن به موقع دستمزدها از مهمترین مشکلات سینمای ایران است.

کد مطلب: ۱۱۵۴۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
رضا رویگری:  فیلمنامه های ضعیف مهمترین معضل سینمای ایران است

به گزارش روابط عمومی چهارمین جایزه پژوهش سینمایی، رضا رویگری که در فیلم و سریال‌های زیادی نقش آفرینی داشته است درباره مهمترین مشکل سینمای ایران، گفت: سینمای ایران از سال‌های اوج فاصله گرفته و خلایی که در حال حاضر در برخی از آثار به چشم می‌آید به دلیل فیلمنامه‌های ضعیف و سطحی است که گاهی تصور می شود هیچ زمان و انرژی برای نوشتن آنها صرف نشده است و به همین دلیل هم پشتوانه منطقی برای آنها وجود ندارد.
وی ادامه داد: اگر به آثار سال‌های گذشته در سینما نگاه کنیم به راحتی می‌توانیم به این نکته پی ببریم که دقت و وسواسی که کارگردان، نویسنده و بازیگران آثار داشتند چه تاثیر مهمی بر نتیجه یک اثر می‌گذاشته و جزء عنصر ماندگاری آن فیلم محسوب می شده است.
این بازیگر پیشکسوت سینما با اشاره به اهمیت فیلمنامه در آثار سینمایی و تلویزیونی تصریح کرد: من با کارگردان‌های زیادی در طول سال‌های فعالیتم در عرصه بازیگری کار کردم، شاید باورتان نشود اما در سریال «مختارنامه» که اثری تاریخی بود و من برای آن تحقیق و مطالعه زیادی داشتم، فقط یک صفحه دیالوگ داشتم اما به دلیل اینکه همان دیالوگ‌ها با دقت وصف نشدنی توسط داود میرباقری نوشته شده بود من را درگیر خود کرد.
وی ادامه داد: برای من به عنوان یک بازیگر شاید حضور در یک نقش بلند چندان مهم نباشد اما بازی در یک اثر خوب قطعا حائز اهمیت است. همیشه از سبک کارها و نوشته‌های میرباقری خوشم می آید چراکه می‌دانم او با چه تمرکز و دقتی فیلمنامه‌هایش را می‌نویسد.
رویگری در ادامه با بیان اینکه بیماری‌اش در سال‌های اخیر باعث دوری‌اش از بازیگری شده است، اظهار داشت: بعد از 50 سال کار کردن در عرصه بازیگری چند سالی است استراحت اجباری می‌کنم، استرس داشتن یکی از ویژگی‌های ناخوشایند حرفه ما است که در سکته من هم بی‌تاثیر نبود اما حالا که به گذشته نگاه می‌کنم می‌بینم چه فراز و نشیبی را در دوران کاری‌ام طی کردم و الان به اینجا رسیدم.
رویگری درباره مشکلات مالی بازیگران نیز گفت: علاوه بر سهل‌انگاری‌هایی که در ساخت برخی آثار به لحاظ کیفی می‌شود مسئله دیگری که بازیگران را همیشه با خود درگیر می‌کند بحث دستمزدهاست. خیلی مواقع پیش آمده که دستمزد به حقم را برای بازی در کاری نگرفتم و فشار زیادی را در زندگی متحمل شدم. این مسائل و بدقولی‌ها باعث می‌شود بازیگران مطرح دیگر تمایلی به حضور در کارها نداشته باشند و تازه‌کارها هم با مبلغ‌هایی بسیار پایین‌تر سراغ کسانی می‌روند که آگاهی و تجربه لازم در بازیگری را ندارند.
گفتنی است، اختتامیه چهارمین دوره جایزه پژوهش سال سینمایی فروردین ماه 1400 برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار