مشاوران و دبیران، دانش آموزان را به نحوى راهنمایى کنند که باعث ایجاد نگرانى در ادامه تحصیل آن ها نشود

تهران (پانا)- کارشناس مشاوره آموزش و پرورش منطقه ۱۹ در وبینار هدایت تحصیلی و استعداد یابی این منطقه بر اهمیت هموار سازی مسیر مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۶۱۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
مشاوران و دبیران، دانش آموزان را به نحوى راهنمایى کنند که باعث ایجاد نگرانى در ادامه تحصیل آن ها نشود

وبینار هدایت‌تحصیلی و استعدادیابی توسط تکتم سیف اللهی، کارشناس مشاوره آموزش و پرورش منطقه ۱۹، موسی نیکویی و ابوالقاسمی از مشاوران مدارس منطقه برگزار شد.

سیف اللهی در گفت و گو با پانا بیان کرد: هدف از تشکیل این جلسات برای پیش برد اهداف برنامه های هدایت تحصیلی دانش آموزان منطقه و بررسی معضلات و مشکلات و موانع موجود در راه و مسیر دانش آموزان است.

کارشناس مشاوره منطقه 19 افزود: مدیران، مشاوران و دبیران باید به این موضوع واقف باشند، دانش آموزان را طوری راهنمایی نکنند که مایه نگرانی ادامه تحصیل آنها باشد یا خلاف تصمیم آنها عمل کنند، بنابراین مسیر مشاوره را برای این عزیزان هموار کرده تا بتوانند با هدایت تحصیلی و انتخابی مطمئن آینده شادابی را برای خود به ارمغان بیاورند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت هدایت تحصیلی و فرایند آن و معرفی رشته ها، در زمینه سخت گیری های اولیاء دانش آموزان گفت: باید به موضوع انتخاب نا آگاهانه برخی از دانش آموزان و اهمیت آزمون های مشاوره ای و خودشناسی توجه ویژه ای شود.

سیف اللهی به عوامل داخلی و خارجی موثر بر انتخاب رشته تحصیلی مانند خانواده، رسانه ها، پیشرفت علوم و تکنولوژی، بازار کار، استعداد و علاقه و رغبت اشاره کرد و گفت: برای انتخاب رشته اگر دانش آموز بی انگیزه باشد منجر به ترک تحصیل، هدر رفتن سرمایه انسانی و افزایش آسیب های اجتماعی می شود. ما باید تلاش کنیم تا دانش آموزان متناسب با علاقه و توانایی انتخاب رشته کنند؛ زیرا این مهم بر اساس علاقه و توانایی، یک نتیجه‌ی خوب برای خانواده و جامعه به ارمغان می آورد.

در پایان وبینار، ابوالقاسمی به نظریه جان هالند و ارتباط نوع تیپ شخصیتی با انتخاب رشته تحصیلی پرداخت و نیکویی، به سوالات دانش آموزان که از طریق پیامک ارسال می کردند پاسخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار