مشکلات کاربری شهرک‌های صنعتی با تثبیت اراضی رفع می شود

تبریز(پانا) _ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه رفع مشکل کاربری شهرک‌های صنعتی در گرو گرفتن مجوزهای لازم و تثبیت اراضی است، گفت: کوی‌های صنعتی تبریز همچون توحید که خارج از محدوده شهری هستند، باید در قالب ضوابط حریم رده یک و ۲ تعریف شوند.

کد مطلب: ۱۱۶۱۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
مشکلات کاربری شهرک‌های صنعتی با تثبیت اراضی رفع می شود

جواد رحمتی روز دوشنبه در «جلسه بررسی مشکلات حریم اراضی و طرح‌های ترافیکی و عمرانی جنوب غرب تبریز»، افزود: از این طریق می توان مشکل بخش های صنایع متمرکز در محدوده را رفع کرد.

وی ضمن تأکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های مسئول در رفع این مشکلات، آمادگی استانداری را برای پیگیری آنها اعلام کرد و گفت: در چارچوب قوانین، محافظت از حریم های هر سازمانی در سطح منطقه به عهده همان اداره و سازمان خواهد بود.

رحمتی افزود: باتوجه به اینکه مسیرهای اصلی جنوب غرب تبریز مسیرهای ترانزیتی محسوب می شوند، آسفالت ریزی در این محدوده را با مشارکت اداره راه می توان مدیریت کرد.

شهردار منطقه ۷ تبریز نیز در این جلسه، اراضی و حریم محدوده پل سردرود و تداخل مرزهای این محدوده، ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محدوده تراکتورسازی، مشکل کاربری شهرک‌های صنعتی توحید و شهید مدنی، طرح‌های ترافیکی در محدوده اتوبان شهید کسایی، حریم حفاظتی کوجوار و موضوع آسفالت در مسیرهای ترانزیتی را از جمله مشکلاتی عنوان کرد که شهرداری منطقه را با چالش های مختلف مواجه می کند.

محمدعلی سلیمی گفت: مشکل ترافیکی و تردد بالای خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین از مشکلاتی است که نیازمند اقدامات کارشناسی در حوزه عمرانی شهرداری منطقه هفت تبریز است.

وی افزود: جنوب غرب تبریز در مسیرهای اصلی خود که مسیرهای ترانزیتی نیز محسوب می شوند، روزانه شاهد بار ترافیکی بالایی است که از یک سو برای مدیریت این بار ترافیکی در مسیرهای مختلف در محدوده اتوبان کسایی، ایجاد رمپ ضروری بوده و از سوی دیگر تردد بالای خودروهای سنگین و نیمه سنگین مراقبت از آسفالت در مسیر های اصلی را با هزینه بسیار بالایی همراه می کند.

منطقه جنوب غرب تبریز که در محدوده شهرداری منطقه هفت این کلان شهر قرار دارد، از جمله مناطق با تراکم بالای صنعتی و تردد خودروهای سنگین و نیمه سنگین به دلیل قرار داشتن کمربندی جنوبی تبریز در آن محسوب می شود.

گفته می شود بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی خرد و متوسط در این منطقه مستقر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار