بیش از۶ میلیارد تومان زکات در سیستان و بلوچستان جمع‌آوری شده است

زاهدان (پانا) - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان خبر داد ۶ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان زکات از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ در این استان جمع‌آوری شده که شامل زکات واجب و مستحب، فطریه و کفاره می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۶۱۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
بیش از۶ میلیارد تومان زکات در سیستان و بلوچستان جمع‌آوری شده است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی سیستان و بلوچستان، امیرحسن‌زاده کیخا اظهار کرد: کارهای تبلیغاتی زیادی برای ترویج زکات انجام شده مانند استفاده از ظرفیت مبلغان و روحانیان مستقر که در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان خدمات انجام داده و زکات را بصورت گروهی و چهره به چهره تشریح کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کلیپ‌هایی نیز برای زکات ساخته شده و برخی در حال آماده‌سازی است تا در فرصت‌های مناسب در اختیار مردم قرار گیرد گفت: از مبلغ زکات جمع‌آوری شده ۹۶ درصد صرف امور محرومان و نیازمندان، از جمله تهیه جهیزیه، امور درمانی، تحصیل، آزادی زندانیان، ساخت، مرمت و بازسازی مسکن محرومان و چهار درصد نیز در امور پروژه‌های عمرانی مانند ساخت و مرمت مساجد هزینه شده ‌است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سی دی‌های گلچینی از سخنرانی‌های وعاظ مشهور کشور در خصوص زکات تهیه شده که میان کشاورزان و دامداران توزیع خواهد شد تصریح کرد: با جهاد کشاورزی نیز هماهنگی شده تا به واسطه همکاری تنگاتنگی که با بهره‌برداران و مؤدیان زکات دارد کلیپ‌ها پخش و آگاهی‌بخشی در مورد اهمیت زکات انجام شود.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در دور افتاده‌ترین نقاط سیستان و بلوچستان هم در حال خدمت‌رسانی به محرومان جامعه بوده خاطرنشان کرد: همراهی اصحاب رسانه ما را در احیا فریضه الهی زکات و فرهنگ‌سازی آن در جامعه کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار