افزایش ۹۱ درصدی پرداخت زکات در استان اردبیل

اردبیل(پانا)- مدیر کل کمیته امداد اردبیل گفت: زکات پرداختی مردم خیر استان اردبیل در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۹۱ درصد افزایش داشته است.

کد مطلب: ۱۱۴۷۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۹۱ درصدی پرداخت زکات در استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد اردبیل ؛ حسین دشتی ،مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه خیران و کشاورزان اردبیلی بیش از ۱۰ میلیارد تومان در هشت ماهه نخست امسال زکات واجب، مستحبی و فطریه پرداخت کرده‌اند گفت: زکات پرداختی در اسرع وقت در اختیار خانوار تحت حمایت و سایر اقشار آسیب‌پذیر قرار گرفته است.
او با اشاره به اینکه زکات پرداختی مردم خیر استان اردبیل در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۹۱ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: هرچقدر کمک‌های مردمی به کمیته امداد بیشتر شود به همان میزان می‌توانیم بخش قابل توجهی از نیاز‌های ضروری محرومان جامعه را برطرف کنیم.
مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه خیران اردبیلی بیش از شش میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در هشت ماهه امسال زکات واجب و مستحبی پرداخت کرده‌اند، افزود: در ماه مبارک رمضان نیز نیکوکاران اردبیلی حدود ۴ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کرده بودند.
دشتی با اعلام اینکه حدود سه میلیارد تومان از زکات واجب و مستحبی با مشارکت مراکزنیکوکاری دریافت و در بین مددجویان توزیع شده است، گفت: مراکزنیکوکاری نقش بسزایی در یاری‌رسانی به مستمندان استان اردبیل ایفا می‌کنند که در سایه تلاش‌های آن‌ها بسیاری از گرفتاری‌های خانوار بی‌بضاعت برطرف شده است.
او با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از زکات پرداختی در قالب سهم‌الفقرا در امر رسیدگی به امور مستضعفان استان اردبیل هزینه شده است، گفت: ۹۱ درصد از زکات پرداختی در قالب سهم‌الفقرا و ۹ درصد آن نیز به منظور اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.
مدیر کل کمیته امداد استان بیان کرد: انجام پروژه‌های عام‌المنفعه متولیان خاص خود را دارد که کمیته امداد موظف است زکات مال و مستحبی را تنها برای رفع تامین جهیزیه نوعروسان، کمک معیشت، درمان، تعمیر مسکن و سایر نیاز‌های اقشار آسیب‌پذیر اختصاص دهد.

دشتی با بیان اینکه زکات پرداختی توسط کشاورزان و خیران در همان روستا‌های مودی زکات هزینه شده است، گفت: زکات با همکاری دهیاران، شورا‌های شهر و روستا، امام جماعات و ریش‌سفیدان محلات به دست نیازمندان در همان منطقه می‌رسد.

او با اشاره به اینکه احیا و ترویج فریضه واجب زکات وظیفه یکایک اقشار جامعه است، بیان کرد: با پیروی از این فریضه واجب الهی می‌توانیم شاهد رفع مشکلات خانوار بی‌بضاعت و توسعه و پیشرفت در منطقه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار