شهردار منطقه یک تاکید کرد:

ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ احترام به محیط زیست برای دستیابی به توسعه پایدار

تهران (پانا)- شهردار منطقه یک تاکید کرد برای دستیابی به توسعه پایدار و حفظ منابع طبیعی برای نسل های آینده، باید فرهنگ احترام به طبیعت و محیط زیست در جامعه نهادینه شود.

کد مطلب: ۱۱۶۱۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ احترام به محیط زیست برای دستیابی به توسعه پایدار

سید حمید موسوی شهردار منطقه یک امروز در آیین اختتامیه مسابقه بزرگ عکاسی تنوع زیستی شهر تهران، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان مسابقه بزرگ عکاسی تنوع زیستی شهر تهران گفت: تمام موجودات زمین و حتی کائنات در خدمت بشر هستند تا انسان ها به عنوان اشرف مخلوقات در رفع نیازها دچار مشکل نشوند اما نباید انسان معاصر لجام گسیخته در استفاده از طبیعت طوری عمل کند که نسل آینده را از این نعمات محروم کند.

وی با بیان اینکه تهران تداعی کننده آلودگی هوا و ترافیک است و شهروندان از تنوع زیستی و استعدادهای اکولوژیک آن بی اطلاع هستند، ادامه داد: اینگونه مسابقه ها و برنامه ها فرصت مناسبی برای ارتقای شناخت و آگاهی مردم نسبت به تنوع زیستی و موهبت های الهی شهر تهران است.

شهردار منطقه یک افزود: یکی از عللی که باعث می شود مردم ترجیح دهند ساعت ها در ترافیک به سمت شمال کشور حرکت کنند، این است که تعریف دقیق و صحیحی از وضعیت اکولوژیک شهر تهران نداشته ایم.

موسوی افزود: توسعه پایدار اجتماعی لازمه توسعه پایدار زیست محیطی است که با آموزش های شهروندی و تشکل های مردمی محقق می شود. این مسابقه و برنامه های مشابه آن می تواند در راستای توسعه پایدار اجتماعی منجر به حساسیت زایی و تعلق خاطر شهروندان نسبت به شهر شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار، وی در پایان با اشاره به مفهوم توسعه پایدار خاطرنشان کرد: برای دستیابی به این مهم و حفظ منابع طبیعی برای نسل های آینده، باید فرهنگ احترام به طبیعت و محیط زیست در جامعه نهادینه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار