امروز فراگیری سواد رسانه‌ای برای همه الزامی است

تهران (پانا) - به‌گفته مسئول کارگروه فضای مجازی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان تهران پیام رسان‌های داخلی با تقویت خدمات و سرویس‌های خود، محبوبیت بیشتری در بین آحاد مردم و به ویژه جوانان پیدا می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۶۰۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
امروز فراگیری سواد رسانه‌ای برای همه الزامی است

به‌گزارش ایسنا، رسول شکری‌نیا در مراسم ویژه ایام‌الله دهه فجر که شامگاه جمعه ۱۷ بهمن ماه در حوزه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد، بیان کرد: باید فناوری‌های نوین در حوزه فضای مجازی و سواد رسانه‌ای به خوبی یاد گرفته شود، زیرا امروز شاهدیم که افراد زیادی از اقشار مختلف مردم هستند که به دلیل فقدان سواد رسانه ای یا معادلات رسانه ای مبتنی بر شرایط امروز در زندگی دچار مخاطرات جدی شده و ضربه خورده اند.

وی ادامه داد: در فضای مجازی باید همواره سعی کنیم خود را بروز نگهداریم و با شناخت منابع رسانه‌ای متقن، مستند و قابل اتکا، دانش مجازی و رسانه‌ای خود را روز به روز ارتقاء داده و در محتوا دقت بیشتری داشته باشیم.

این کارشناس ارشد رسانه و فضای مجازی تاکید کرد: همه کنشگران فضای مجازی و رسانه روزانه دست کم ۱۰ الی ۱۵ پُست های مربوطه در صفحات معتبر مجازی دنبال کنیم تا از اطلاعات روزانه کشور و جهان عقب نماییم و البته اگر قصد کنشگری داشته باشیم حداقل روزانه دو تا سه مطلب تولیدی مختص خودمون در صفحات شخصی یا اجتماعی‌مان منتشر کنیم.

مسئول کارگروه فضای مجازی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان تهران با اشاره به فعالیت‌های انجام شده برای تقویت پیام رسان‌های داخلی، افزود: پیام رسان‌های داخلی با تقویت خود محبوبیت بیشتری در بین مردم و جوانان پیدا می کنند، البته در حوزه فضای مجازی شاهد کوتاهی‌ها، ناآگاهی‌ها و نامهربانی‌های جدی هستیم که بخشی هم از طرف برخی مسئولان مرتبط است که باید به مصوبات قانونی درخصوص شبکه ملی اطلاعات و توسعه پیام رسان های داخلی عمل کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: دسترسی پایدار و درست مردم به خدمات در همه بخش‌ها از جمله فضای مجازی، یک ضرورت است، البته استفاده ابزاری از این فناوری برای مطامع سیاسی و حزبی، کارها را به هم ریخته است که متاسفانه چون در کشور وزارتخانه‌ای برای حوزه اینترنت در کشور نداریم، اکنون کارهای این حوزه را وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که بخش عمده کارش حوزه مخابراتی و تلفن و ارتباطات سیار بوده، عهده دار شده و از پیشرفت‌های نوین این عرصه، به دور مانده است.

شکری‌نیا بر لزوم توسعه سواد رسانه و فضای مجازی در کشور تاکید کرد و گفت: سواد رسانه‌ای در فضای مجازی الزامی است، اگر سواد رسانه‌ای در این فضا وجود نداشته باشد بسیاری از افراد با یک اشتباه به صورت خودکار در این فضا حذف می‌شوند و با کوچکترین موضوع، سرگردان و گرفتار دنبال چاره می گردند و امروز آسیب‌های این حوزه برای خانواده‌ها بسیار افزایش یافته است.

وی یادآور شد: امروزه بسیاری از تولید محتوای فضای مجازی در دست جوانان و متولدین دهه ۷۰ و ۸۰ است و نوجوانان و جوانان با هوش‌های بسیار عالی در فضای مجازی، شاهکارهای رسانه‌ای خلق می‌کنند. این توان به ویژه در حوزه استارتاپ‌های جوان باید حمایت شود و جدی تر از همیشه در آن بخش فعال شویم.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: نیروهای انقلابی در فضای مجازی به خوبی ورود پیدا کرده‌اند و فعالیت‌های چشمگیری در حوزه مفاهیم اسلام، انقلاب اسلامی، سبک زندگی، توسعه فرهنگ و هنر و اخلاق در جامعه و تربیت نسل جوان در لایه‌های مختلف فضای مجازی تولید و منتشر می‌کنند و اهمیت این تولیدات تا جایی است که تقریبا هر چهره یا گروه فعال در این عرصه به تنهایی به اندازه ده‌ها دستگاه و نهاد عمل می‌کند فقط باید مورد حمایت معنوی قرار گیرند، زیرا انگیزه جهادی، انقلابی و وطن دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار