مازندران تا ۶ درجه گرم‌تر می‌شود

ساری (پانا) - هواشناسی مازندران اعلام کرد که از فردا شب دمای هوای استان تا ۶ درجه افزایش می‌یابد و باد گرم نیز وزیدن خواهد گرفت.

کد مطلب: ۱۱۶۰۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مازندران تا ۶ درجه گرم‌تر می‌شود

هشدار شماره 42 هواشناسی مازندران که امروز منتشر شد در توصیف سامانه مورد انتظار، با اشاره به نفوذ و تقویت سامانه کم فشار و شکل‌گیری جریانات گرم جنوبی، از افزایش محسوس دما بین 3 تا 6 درجه و وزش باد گرم شدید بویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات استان از فردا شب پنج‌شنبه ۲۶ بهمن خبر داد.

این وضعیت تا اواخر روز جمعه ادامه خواهد داشت و در پی آن افزایش پتانسیل آتش‌سوزی در مناطق جنگلی ومراتع و احتمال وقوع بهمن و ریزش سنگ در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

هواشناسی به پپرهیز از روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع احتیاط کوهنوردان هنگام صعود به ارتفاعات توصیه کرده است.

مازندران از جمعه شب بارانی می‌شود

احمد اسدی معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی مازندران نیز به پانا گفت: آسمان استان تا فردا پنج‌شنبه صاف تا قسمتی ابری بوده و در مناطق ساحلی و جلگه‌ای با احتمال مه صبحگاهی همراه است.

به گفته اسدی در روز جمعه ۱۷ بهمن‌ماه آسمان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و بویژه در دامنه ها و ارتفاعا ت با وزش باد گرم همراه خواهد بود که از شب با افزایش ابر و وزش باد، در غرب استان با بارش پراکنده همراه می‌شود که در ارتفاعات غربی استان به بارش برف و باران تبدیل می‌شود.

او برای روز شنبه ۱۸ بهمن در مناطق غربی استان، به آسمان ابری اشاره کرد که همراه با کاهش دما گاهی با بارندگی در ارتفاعات با بارش برف و باران و وزش باد است و در مناطق مرکزی و شرقی نیز آسمان نیمه است که ابری بتدریج ابری شده و دمای دما کاسته می‌شود، ضمن آنکه بارش پراکنده و در ارتفاعات بارش پراکنده باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

او ضمن بیان اینکه در روز یکشنبه آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود، گفت: «وزش باد نسبتاً شدید نیز پیش‌بینی می‌شود و از اواخر وقت بتدریج ناپایداری‌ها کاهش خواهد یافت.»

اسدی وضعیت هوا در روزهای دوشنبه و سه شنبه بیستم و بیست و یکم بهمن را با افزایش نسبی دما اعلام‌کرد که در مناطق ساحلی و جلگه‌ای با احتمال مه صبحگاهی همراه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار