دمای هوای مازندران تا ۲۰ درجه کاهش می‌یابد

ساری (پانا) - هواشناسی مازندران اعلام کرد که استان از روز پنج‌شنبه با کاهش شدید دما در مناطق ساحلی و جلگه ای تا 15 و در ارتفاعات تا 20 درجه کاهش دما مواجه شده و شبهای سرد و یخبندان تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۵۵۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
دمای هوای مازندران تا ۲۰ درجه کاهش می‌یابد

در هشدار شماره 40 هواشناسی مازندران با توصیف نفوذ سامانه سرد بارشی که از بعدازظهر چهارشنبه اول بهمن شروع می‌شود، آمده است که بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی و کاهش شدید دما از آثار این سامانه خواهد بود.

در مناطق ساحلی و جلگه ای تا 15 و در ارتفاعات تا 20 درجه کاهش خواهد یافت و شبهای سرد و یخبندان تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

از بعدازظهر پنجشنبه تا صبح جمعه علاوه بر ارتفاعات و دامنه ها، در مناطق ساحلی و جلگه‌ای نیز بارش برف در حد مشاهده پیش‌بینی شده است.

زمان پایان این شرایط صبح جمعه 3 بهمن‌ماه خواهد بود و در این مدت آبگرفتگی در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای، مه‌آلود شدن، کاهش دید، اختلال در تردد، لغزندگی و یخ زدگی جاده‌ها و محورهای کوهستانی و احتمال لغو پروازها مورد انتظار است.

هواشناسی مازندران توصیه کرده است که از تردد جاده‌ای و سفرهای غیر ضروری و صعود کوهنوردان پرهیز شود. همچنین خوراک دام در ارتفاعات تهیه و ذخیره شود، تمهیدات و اقدامات لازم در گلخانه‌‌ها، دامداری‌‌ها، مرغداری‌‌ها و باغات مرکبات بویژه نهال‌های جوان در نظر گرفته شود.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران نیز به پانا گفت: از فردا سه شنبه ۳۰ دی‌ماه آسمان استان نیمه‌ابری گاهی ابری بوده و دمای هوا به شکل نسبی کاهش خواهد یافت ضمن آنکه وزش باد و بارش پراکنده نیز پیش‌بینی می‌شود.

به گفته او روزهای چهارشنبه و پنج‏شنبه با کاهش محسوس دما، وزش باد نسبتا شدید و بارندگی همراه خواهد بود که در دامنه‌ها و ارتفاعات گاهی مه آلود با بارش برف است.

اسدی گفت: «در روز جمعه بارش پراکنده باران را خواهیم داشت که بتدریج با کاهش ابر و کاهش محسوس دمای شبانه همراه می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار