امام‌جمعه رهنان: ایران به برکت انقلاب به استقلال سیاسی رسیده است

کمتر کشوری در دنیا تحریم و جنگ و کارشکنی‌های جمهوری اسلامی را تجربه کرده است/ در اوج تحریم‌ها به استقلال دست یافته‌ایم

تهران (پانا) - امام‌جمعه شهر رهنان تاکید کرد پیشرفت‌های کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عادی نیست و این پیشرفت‌ها با وجود تحریم، جنگ و کارشکنی‌های دشمنان به دست آمده که حیرت‌انگیز است.

کد مطلب: ۱۱۶۰۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
امام‌جمعه رهنان: ایران به برکت انقلاب به استقلال سیاسی رسیده است

حجت الاسلام و المسلمین حسین محمدی در گفت‌وگو با پانا با تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر اظهار کرد: «پیشرفت‌های بعد از انقلاب اسلامی را چه با دوران پهلوی و چه با کشورهای دیگر دنیا مقایسه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که کشور به موفقیت‌های بسیاری رسیده است. بعضی‌ها بر این باور هستند که هه دنیا پیشرفت کرده‌اند و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نبوده است. اما کمتر کشوری در دنیا تحریم و جنگ و کارشکنی‌های جمهوری اسلامی را تجربه کرده است.»

وی افزود: «به طور مثال در زمینه داروسازی پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم که بی‌نظیر بوده است. در دوران پهلوی تکنولوژی تولید دارو را نداشتیم و بیش از 70 درصد داروها را از خارج کشور وارد می‌شد در حالی که آمارها نشان می‌دهد امروز میزان داروهای وارداتی 5 درصد است. با لطف خدا و علم دانشمندان ایرانی دارو برای درمان بسیاری از بیماری‌ها در داخل کشور خودمان ساخته می‌شود که اتفاق کوچکی نیست و نباید از کنار آن به سادگی گذشت.»

امام جمعه شهر رهنان خاطرنشان کرد: «پیشرفت‌های کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به زمینه‌ای خاص محدود نمی‌شود و این رشد و بالندگی را در همه زمینه‌ها می‌توان مشاهده کرد. در زمینه سیاسی هم به استقلال رسیده‌ایم و برای اداره کشور وابسته نیستیم.»

حسین محمدی توضیح داد: «به برکت انقلاب اسلامی کشور به استقلال سیاسی رسیده است و برگزاری انتخابات‌های مختلف که مردم پای صندوق‌های رای آمدند تا سرنوشت کشورشان را تعیین کنند، گواهی بر این مدعاست. امروز در منطقه و در سطح بین‌الملل در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که در اتفاقات مهم و تاثیرگذار نقش‌آفرینی می‌کنیم.»

وی گفت: «بسیاری از افراد تصور می‌کنند که ایران در دوران پهلوی ژاندارم منطقه بوده است. اما حقیقت این است که ایران به نمایندگی از آمریکا در منطقه ژاندارم بوده است.»

امام جمعه شهر رهنان بیان کرد: «محمدرضا پهلوی در خاطراتش تعریف می‌کند که به مادرش گفته است "مردشور این سلطنت را ببرند که آمریکایی‌ها بدون اجازه و اعلام قبلی ادوات نظامی کشور مانند چند فروند هواپیما را می‌برند و از همه بدتر این است که حق شکایت و اعتراض هم ندارم". در دوران پهلوی استقلال سیاسی معنی نداشت و همه مسئولان مطیع دستورات آمریکا بودند.»

حجت الاسلام و المسلمین حسین محمدی تصریح کرد: «الحمدالله در زمینه نظامی پیشرفت‌های چشمگیری کرده‌ایم که به همین واسطه هیچ کشوری نمی‌تواند امنیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران را تهدید کند. امروز موفق به ساخت پهبادها و موشک‌های پیشرفته هستیم که هر کشوری نمی‌تواند آن را تولید کند و ما در اوج تحریم‌ها به این مهم دست یافته‌ایم.»

وی اضافه کرد: «امیدوار هستم که کشور با انقلاب اسلامی همچنان در مسیر رشد و بالندگی بماند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار