در گفت‌وگو با پانا؛

امام‌جمعه عشق‌آباد: امنیت امروز نتیجه نگاه استقلالی انقلاب اسلامی است

پهلوی اجازه عزل مدیر پایین دستی را هم نداشت/ایران هیمنه نرم‌افزاری استبکار را در هم خواهد شکست/ بی‌عرضگی پهلوی باعث شده بود عملا آمریکایی در این کشور حکومت کنند

تهران (پانا) - امام‌جمعه شهرستان عشق‌آباد با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد استقلال جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، نظامی از مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

کد مطلب: ۱۱۶۰۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
امام‌جمعه عشق‌آباد: امنیت امروز نتیجه نگاه استقلالی انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام مرتضی تیجانی در گفت‌وگو با پانا به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر در تببین استقلال که یکی از مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است، گفت: «وقتی که صحبت از استقلال می‌شود، عده‌ای تصور می‌کنند که معنای آن بستن مرزهای جمهوری اسلامی است. در حالی که کسب علم از سرزمین‌های دیگر مورد تاکید همگان است. استقلال در اینجا به معنای عدم وابستگی کشور به کشورهای دیگر است.»

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به نفوذ ایالات متحده آمریکا در زمان رژیم پهلوی گفت: «یک زمانی در کشور ما عزل و نصب‌های مسئولین کشور نیز از طریق غرب صورت می‌گرفت. در خاطرات فرح پهلوی آمده است که "محمدرضا به من می‌گفت رئیس ساواک و معاونین وی مستقیم با آمریکا در ارتباط‌اند و فقط آنها برای حفظ ظاهر پیش من می‌آیند و از من اجازه می‌گیرند. این در حالی است که قبل از من اطلاعات را به آمریکا می‌دهند." بنابراین عزت این کشور مورد سرکوب قرار گرفت. جدا از بحث نفوذ، اینکه شاه یک مملکت اجازه عزل و نصب حتی نیروهای رده چند را نداشت، یعنی بی‌عرضگی پهلوی باعث شده بود عملا آمریکایی در این کشور حکومت کنند.»

امام جمعه شهر عشق‌آباد در ادامه افزود: «این مفهوم عینی استقلال است که ما در حوزه نظامی به توان بالایی رسیده‌ایم که امنیت مثال‌زدنی امروز نتیجه نگاه استقلالی است که انقلاب اسلامی داشته است. در بخش اقتصادی نیز طبق آمارهایی که اعلام شده است ما رشد خوبی را تجربه می‌کنیم. زیرساخت‌های امروز کشور که در طول انقلاب اسلامی ایجاد شده است مسرت‌بخش است و در مقایسه با همسایگان، انسان دچار غرور می‌شود. بخش وابستگی بودجه کشور به نفت نیز اتفاق خوبی افتاده است. در سال 1976میلادی بودجه کشور بالای 93 درصد وابسته به نفت بوده است این در حالی است که در سال 2016 میلادی این رقم به 60 درصد رسیده است که هر روز نیز در حال کم شدن است.»

جحت‌الاسلام تیجانی با اشاره به تلاش‌های دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی در کوچک‌نمایی دستاوردهای جمهوری اسلامی گفت: «امروز دشمن از بستر جنگ نرم به دنبال سیاه‌نمایی دستاوردهای انقلابی است. به تعبیر مقام معظم رهبری اصلی‌ترین برنامه دشمن در وضعیت کنونی تصویرسازی غلط از وضعیت ایران و جهان در افکار عمومی است. یعنی وضعیت داخل ایران را نامطلوب نشان دهند و در مقابل تصویری روشن و آرمانی از وضعیت بهم ریخته کشورهای لیبرالیسی است. هدف دشمن از پروپاگاندی رسانه‌ای علیه ایران این است که ایران برای غلبه بر مشکلات باید به آمریکا پناه ببرند. این در حالی است که مردم، امروز بصیر شده‌اند و ترفندهای رسانه‌ای دشمن را بخوبی تشخیص میدهند. ملت عزتمند ایران هیمنه نرم افزاری استبکار را نیز در هم خواهند شکست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار