نماینده مجلس دانش آموزی کشور:

ورزش های روحی و جسمی در دوران قرنطینه بر سلامت روان خانواده ها تأثیرگذار است

تهران (پانا) - نماینده مجلس دانش آموزی کشوری معتقد است در حال حاضر آموزش به صورت مجازی است و به این دلیل که قرنطینه و ویروس کرونا، تأثیرات مخربی بر سلامت روان خانواده ها و مخصوصا دانش آموزان گذاشته است، باید به آموزش های سلامت روان توجه کرد که در این مورد، ورزش های روحی و جسمی می تواند کمک بسزایی برای تمام افراد باشد.

کد مطلب: ۱۱۵۹۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
ورزش های روحی و جسمی در دوران قرنطینه بر سلامت روان خانواده ها تأثیرگذار است

امیرعلی صفایی؛ نماینده مجلس دانش آموزی کشوری از استان تهران در گفت‌وگو با پانا گفت: تربیت بدنی نوعی تربیت است که به وسیله فعالیت های بدنی، بدن انسان را مورد تربیت قرار می دهد. تربیت بدنی فرایندی آموزشی_تربیتی است که هدف آن بهبود بخشیدن به رشد همه جانبه انسان است.
وی معتقد است که خانواده‌ها نگاه کاملا مثبتی نسبت به ورزش و فعالیت بدنی دارند و اکثراً معتقدند درس تربیت بدنی جزء اصلی ترین دروسی است که باید در تمامی مدارس توجه ویژه‌ای به آن شود.

صفایی گفت: تربیت بدنی نسبت به سایر دروس اهمیت بالاتری دارد. به این دلیل که ورزش و فعالیت بدنی نقش بسیار مهمی در یادگیری دروس دیگر دارد و تحقیقات نشان داده است بعد از ورزش و فعالیت بدنی ذهن آمادگی بیشتری برای یادگیری و حفظ اطلاعات دارد، و این امر موجب می شود روند تحصیل و یادگیری دانش آموزان با کیفیت و سرعت بیشتری رو به جلو حرکت کند.

وی در کمیسیون ورزش و سلامت، پیشنهاداتی ارائه کرد و در بخشی از صحبت های خود اظهار کرد: باید توجه بیشتری به درس تربیت بدنی شود و دانش آموزان، استعدادیابی شوند و در ورزش تخصصی که در آن مهارت و علاقه دارند، پیشرفت کنند. این موضوع هم برای سیستم ورزشی کشور و هم برای پیشرفت های فردی در جامعه مفید است.

صفایی در ادامه گفت: در حال حاضر که آموزش به صورت مجازی است، باید آموزش های سلامت روان را پیش برد و حتما به این مساله توجه کرد. به این دلیل که قرنطینه و ویروس کرونا، تأثیرات مخربی بر سلامت روان خانواده ها و مخصوصا دانش آموزان گذاشته است و ورزش های روحی و جسمی می تواند کمک بسزایی برای تمام افراد باشد.

وی افزود: دانش‌آموزان در سنین کودکی تا نوجوانی در معرض بیشترین آسیب‌های روحی قرار دارند و در صورتی که نتوانند با اعضای خانواده و همکلاسی‌های خود ارتباط موثری برقرار کنند، به ‌ناچار راحت‌ترین راه را انتخاب کرده و به سمت فضای مجازی و تلفن همراه می‌روند.

او همچنین اشاره کرد که محتوای موجود در جهان بیکران اینترنت، تقریبا از هیچ نظم خاصی برخوردار نیست و چارچوب‌های اخلاقی در آن‌ها رعایت نمی‌شود. از این جهت می‌توان این فضای را هم‌چون چاهی هولناک و بی‌انتها دانست که هرچه دانش آموز بیشتر در آن فرو می‌رود بیشتر خود را درگیر آسیب‌های روانی می‌سازند.

وی در پایان گفت: در فضای مجازی، افراد سودجو و هکرها، دام‌های بزرگی برای افراد پهن کرده‌اند و با روش‌های مختلف، امنیت آن‌ها را به خطر می‌اندازند. فناوری همیشه در حال تحول است. این تحول ابزارهای زیادی را در اختیار افراد سودجود قرار می‌دهد تا با استفاده از تصاویر و هویت جعلی خود را مورد اعتماد دانش آموزان قرار داده و اطلاعات مهمی را از آن‌ها به سرقت ببرند. البته همیشه تهدید‌های مجازی به آسیب‌های روانی ختم نمی‌شود و حتی گاهی جان کودکان را نیز به خطر می‌اندازد. به همین منظور باید فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی کنترل شود، تا از خطراتی که در کمین آنها است جلوگیری کنیم.

*مبینا سبزه علی، خبرنگار دانش آموز منطقه 14

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار