در مراسم افتتاح‌طرح‌های وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش و میراث فرهنگی؛

روحانی: امیدوارم تا پایان بهمن واکسیناسیون آغاز شود

در دولت تدبیر و امید ۲۷۰۰ اثر فرهنگی به کشور بازگشته است/۲۴۰۰ پروژه آموزشی در طول سال جاری افتتاح شده است/ امیدوارم ۱۴۰۰ سال خوبی برای دانش‌آموزان باشد

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری با بیان اینکه به خاطر شرایط کرونایی سال سختی بر دانش‌آموزان و مجموعه آموزش و پرورش گذشت اظهار امیدواری کرد با انجام واکسیناسیون سال آینده سال خوب و پرنشاطی برای دانش‌آموزان و همه مردم کشور باشد.

کد مطلب: ۱۱۵۹۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
روحانی: امیدوارم تا پایان بهمن واکسیناسیون آغاز شود

حسن روحانی در مراسم افتتاح ۱۸۳ فضای ورزشی دانش‌آموزی تاکید کرد: این افتتاح‌ها تبریکی برای دانش‌آموزان ما است، شاید به خاطر کرونا از این فضاها نتوانیم استفاده کنیم ولی از خداوند می‌خواهیم در شش ماهه اول سال آینده از کرونا عبور کنیم و به خوبی آموزش و پرورش و دانش‌آموزان بتوانند از این فضاها استفاده کنند و سال خوبی برای همه ما باشد.

وی همچنین در مراسم افتتاح ۱۳ هتل همراه با ۱۲۲ طرح گردشگری و تفریحی با قدردانی از زحمات مسئولان برای افتتاح‌ این طرح‌ها گفت: گردشگری مسیر خوبی برای رونق اشتغال و آشنایی با تمدن و تاریخ و فرهنگ ایران است. گردشگری می‌تواند به عنوان یک صادرات برای ما ارزآوری داشته باشند. دولت در ماه‌های پیش رو هر کمکی در توان داشته باشد، در خدمت گردشگری خواهد بود.

رئیس‌جمهوری افزود: آثار فرهنگی، تاریخ امروز ما را به تاریخ هزاران سال قبل متصل می‌کند. برگرداندن آثار ایرانی به کشور مهم است و در این دولت 2700 اثر به کشور بازگشته است.

روحانی در ادامه این برنامه با تبریک ایام دهه فجر و میلاد باسعادت دخت پیامبر اسلام و روز مادر و روز زن به مردم، گفت: افتتاح‌های امروز با شرایط کرونایی ظاهرا سازگار نیست اما همه این‌ها برای سال آینده و با مهار کرونا بسیار می‌تواند تاثیرگذار باشد. آموزش و پرورش بسیار مهم است و در بخش ابتدایی 7 میلیون دانش آموز درس می‌خوانند. سال سختی بر دانش آموزان ما گذشت. فضای مدرسه محدود و تعطیل بود. الان برخی مدارس باز است ولی به شکل خوب امکان پذیر نشد کلاس‌ها برگزار شود. دانش آموزان از طریق شبکه شاد توانستند از تحصیل بازنمانند. دانش آموزان عزیز ما به خوبی نتوانستند از فضاهای آموزشی استفاده کنند. ولی امیدواریم با کنترل کرونا و واکسیناسیون، شرایط بهتری پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم تا پایان بهمن واکسیناسیون را آغاز کنیم. کادر درمان و افرادی که پرریسک هستند به محض اینکه از واکسن استفاده کنند شرایط بهتر خواهد شد. میلیون‌ها دوز واکسن خارجی وارد خواهد شد و واکسن داخلی هم از تابستان استفاده خواهد شد. مطمئنا از سال آینده شرایط کشور بهتر می‌شود. 183 پروژه ورزشی دانش‌آموزی را در این جلسه افتتاح کردیم و این می‌تواند فضای بسیار پرنشاطی را به وجود بیاورد. بیش از 2400 پروژه آموزشی در طول سال جاری افتتاح شده و 14 هزار و 863 کلاس درس در سال جاری افتتاح شده است. همچنین فضاها هم نوسازی می‌شود و امیدوارم امسال را به خوبی پایان ببریم و سال آینده سال بسیار خوبی برای آموزش و پرورش ما باشد.

رئیس‌جمهور با اهمیت خواندن گردشگری و لوازم مربوط به آن، تاکید کرد: وقتی مرکزی به گردشگری تبدیل شود، آن جامعه را متحول کند. در سال‌های اخیر تعداد گردشگر به دو برابر افزایش یافته است اما در یکسال اخیر این صنعت مورد فشار قرار گرفت هرچند امیدواریم از تابستان سال آینده شرایط ما در این زمینه بهتر شود. اکنون هم در برخی از هتل‌ها و مکان‌ها گردشگری مجوز فعالیت داده می‌شود اما محدود است.

روحانی با بیان اینکه در دولت دوازدهم مجموعا 2200 پروژه گردشگری افتتاح شده است، گفت: اکنون 670 باب هتل در حال ساخت داریم که بخشی از این‌ها در همین دولت به اتمام خواهد رسید. در بخش میراث فرهنگی هم در این دولت 203 موزه افتتاح شده است، اینها تحول بسیار بزرگی است.

وی با قدردانی از بخش میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد: دولت پشتیبان این صنعت خواهد بود و انشالله سال‌های آینده هم برای فضای آموزشی و هم گردشگری ما شرایط بهتری پیش خواهد آمد.

حسن روحانی امروز همزمان با سومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی از طریق ویدئو کنفرانس ۱۸۳ فضای ورزشی دانش‌آموزی و ۱۳۵ پروژه گردشگری را در سراسر کشور به شکل رسمی افتتاح کرد. با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۱۷۰۲ نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار