محبی خبر داد

تاکید بر رویکرد فراگیر در کتب درسی

تهران (پانا) - معاون تألیف و تولید مواد آموزشی، داشتن چشم انداز روشن ودقیق با فرایندهای منظم و قابل رصد را نکته‌‌ای بسیار مهم برای سامانه کتاب‌‌های الکترونیکی و تعاملی می‌داند.

کد مطلب: ۱۱۵۹۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر رویکرد فراگیر در کتب درسی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، علی محبی در مراسم رونمایی از سامانه کتاب‌‌های الکترونیکی و تعاملی ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر، به تأکیدات مقام معظم رهبری بر جهش علمی و دستاوردهای علمی اشاره کرد و بیان کرد: کاری که اکنون در حال رونمایی از آن هستیم می‌‌توانست 6 ماه تا یک سال زمان ببرد اما با تلاش‌هایی که صورت گرفت و تدابیری که اندیشیده شد در 2 تا 3 ماه محقق شد.

وی ضمن تشکر از همه افرادی که در به ثمر رسیدن این طرح کمک کردند افزود: لازم است 3 نکته مهم را عرض کنم. اول اینکه برای این کار و خصوصاً کارهایی از این قبیل لازم است افق و چشم‌انداز روشن و دقیق با فرایندهای منظم و قابل رصد داشته باشیم و روند اجرای مراحل بعد کاملاً روشن باشد.

معاون برنامه ریزی درسی و تولید بسته‌‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش با اشاره به اینکه مشارکت‌پذیری و مشارکت محوری نکته‌‌ دوم در این بخش است، گفت: ما نباید قائل به این باشیم که خودمان کاری را به سرانجام برسانیم بلکه آن را با مشارکت به نتیجه برسانیم؛ همانطور که ریاست سازمان و البته مصوبه 828 مورد تأکید دارند.

وی تاکید کرد: نکته سوم که به نظرم خیلی لازم است و قدری نیاز به تقویت داریم. نقدپذیری و بهبود ارتقاء روزانه خودمان است. ما باید روزآمد کنیم و بپذیریم هرآنچه که هستیم می‌توانیم بهتر از این باشیم. یعنی رویکردمان باید رویکرد فراگیر یعنی واکنشی، فراکنشی و فراگیر باشد یعنی در هر موقعی شما حتی اگر رتبه‌ی اول در یک زمینه باشید باید بدانید بهتر از این هم می‌توانید باشید.

آیین رونمایی از سامانه‌‌ی کتاب‌‌های الکترونیک و تعاملی صبح روز 13 بهمن با حضور جمعی از مدیران سازمان پژوهش و برنامه‌‌ریزی آموزشی، نمایندگان شرکت دانش بنیان مجری طرح و جمعی از کارشناسان و مولفان کتاب‌‌های درسی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار