آمادگی ایران برای ارایه تجربه شرکت‌های دانش بنیان به کنیا

تهران (پانا) - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران، در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کنیا آمادگی ایران برای ارایه تجربه موفق شرکت های دانش بنیان و خلاق ایرانی به همتایان کنیایی خود را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی ایران برای ارایه تجربه شرکت‌های دانش بنیان به کنیا

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کنیا در جریان حضور هیات عالی رتبه علمی و فناوری کشورمان در نایروبی با یکدیگر دیدار کردند.

ستاری در دومین روز سفر خود به کنیا در راس یک هیات فناور، با جوزف واکاباموچرو وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کنیا در شهر نایروبی پایتخت این کشور دیدار کرد. در این نشست ریچارد گاتیا رییس اتاق صنعت و بازرگانی این کشور نیز حضور داشت.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این دیدار با اشاره به پیشرفت های قابل توجه ایران در حوزه فناوری‌های نو، گفت: ایران ۴۰ سال است که با تحریم‌های ظالمانه آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند اما این تحریم‌ها نه تنها مانع پیشرفت ایران نشد، بلکه بهترین محرک برای دانشمندان و سرآمدان علمی شد تا در حوزه های مختلف علمی به خودکفایی برسیم.

ستاری ادامه داد: ما برای تامین نیازهای خود ناچاریم که همه تجهیزات و محصولات را خودمان تولید و طراحی کنیم، همین موضوع نیز ما را به سمت خودکفایی پیش برد و صنایع را بومی‌سازی کردیم.

تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، منطبق با استانداردهای بین المللی

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه تولیدات شرکت‌های دانش بنیان ایرانی منطبق با استانداردهای بین المللی است، بیان کرد: همه این محصولات با بهترین کیفیت و رعایت استانداردهای جهانی تولید شده اند. شرکت های توانمند ایرانی می توانند تجربه خود در این زمینه را در اختیار شرکت های کنیایی متقاضی قرار دهند.

ستاری ادامه داد: این همکاری ها می تواند در قالب انتقال فناوری، دانش فنی و تعیین قیمت‌های رقابتی برای محصولات و خدمات دانش‌بنیان باشد، مرکز نوآوری و فناوری ایران در کنیا نیز این فضا را تسهیل کرده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری و فناوری ایران در کنیا، گفت: قول ایجاد این مرکز را دو سال پیش دادم و خوشبختانه با همکاری دو کشور، امروز شاهد گشایش و آغاز به کار آن هستیم تا از ظرفیت های آن برای توسعه همکاری های دوجانبه بهره بگیریم.

ستاری از مسوولان حوزه فناوری کنیا دعوت کرد تا به ایران سفر کنند و از نزدیک با روند رو به رشد فناورانه ایران و دستاوردهای دانش‌بنیان های کشورمان بازدید کنند.

کنیا آماده استفاده از تجربه ایران برای ایجاد زیست‌بوم فناوری و نوآوری

در ادامه جوزف واکاباموچرو وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کنیا نیز ضمن تشکر از تلاش های ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ایجاد مرکز نوآوری ایران در کنیا، گفت: ایران در حوزه فناوری های نوظهور رشد خوبی کرده است، ما آماده استفاده از تجربیات ایران در زمینه ایجاد زیست بوم فناوری و نوآوری هستیم.

وی افزود: توانمندی شرکت های دانش بنیان ایرانی در حوزه فناوری های پیشرفته بسیار حائز اهمیت است و ما باید از این نوع و مدل توسعه ای الگوبرداری کنیم.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کنیا، این کشور ظرفیت بالایی در حوزه اقتصاد دیجیتال و فناوری ارتباطات و اطلاعات دارد اما هنوز این توانمندی ها به خوبی در کشورشان شکوفا نشده است.

وی بیان کرد: استفاده از تجارب موفق ایران در ایجاد استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان یک فرصت ویژه برای کنیا محسوب می شود.

پس از این دیدار، جوزف واکاباموچرو وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کنیا و ریچارد گاتیا رییس اتاق صنعت و بازرگانی این کشور از دستاوردهای دانش‌بنیان‌های ایرانی در مرکز نوآوری و فناوری ایران در کنیا دیدن کردند.

ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برای دومین بار در راس هیاتی ۴۰ نفره از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به کشور کنیا سفر کرده است تا زمینه برای توسعه صادرات محصولات فناورانه این شرکت ها فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار