حضور نزدیک به 60 درصدی3 گروه از دانش‌آموزان اردبیلی درمدارس

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش‌ وپرورش اردبیل خبر داد از اول بهمن ماه نزدیک به 60 درصد از دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی، هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش و مدارس زیر ۵۰ نفر اردبیل سر کلاس‌های درس حاضر شدند.

کد مطلب: ۱۱۵۸۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
حضور نزدیک به 60 درصدی3 گروه از دانش‌آموزان اردبیلی درمدارس

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، احمد ناصری ،مدیرکل آموزش‌ وپرورش استان گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا و دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت آموزش‌ و پرورش و در پی بازگشایی محدود مدارس از اول بهمن ‌ماه، 85 هزار و 94 نفر از دانش آموزان که نزدیک به 60 درصد از جمعیت دانش آموزی استان را شامل می شود، با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت کاملاً اختیاری سر کلاس‌های درس حضور پیدا کردند.

او افزود: حضور دانش آموزان پایه‌ اول ابتدایی 66.38 درصد، پایه‌ دوم ابتدایی 61.3 درصد و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش 40 درصد و مدارس زیر ۵۰نفر، 69.7 درصد به‌صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور دانش آموزان استان در شبکه دانش آموزی شاد، اظهار کرد: استان اردبیل خوشبختانه در خصوص پوشش دانش آموزی در این شبکه عملکرد مطلوبی داشته است؛ بطوریکه 198 هزار نفر دانش آموز بدون احتساب دوره پیش دبستانی در این شبکه خدمات آموزشی و تربیتی دریافت می کنند.

ناصری در ادامه تصریح کرد: تعداد دانش آموزانی که در این شبکه فعال نیستند بیشتر از مناطق روستایی و کم جمعیت است که با رعایت پروتکل های بهداشتی آموزش آن ها بصورت حضوری انجام می شود.

او اضافه کرد: 243 روستا از نعمت پوشش اینترنت به صورت کامل بی بهره بودند که در این روستاها سه هزار و 657 نفر دانش آموز تحصیل می کردند که مشکلی در دریافت شبکه شاد داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: ما سعی کردیم با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات بستر اینترنت را در مناطق روستایی و همچنین پوشش شبکه ملی اطلاعات فراهم کنیم که البته این کار در قالب طرح توسعه هوشمندسازی مدارس پیگیری می شود.

ناصری اظهار کرد: بر همین اساس تا دو هزار مدرسه در مناطق شهری و روستایی زیر پوشش اینترنت پرسرعت رفته و متصل به شبکه ملی اطلاعات شدند.

او خاطر نشان کرد: برای ایجاد عدالت آموزشی در بین دانش آموزان امیدواریم با جلب مشارکت های مردمی و همکاری دیگر نهادها، تبلت های مورد نیاز را تهیه و در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار