معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان:

تفاوت قوانین مدارس برای افزایش کلاس‌های حضوری

اصفهان (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت برای افزایش روزهای حضور دانش‌آموزان در مدارس، قوانین هر مدرسه با مدرسه دیگر بر مبنای فضای فیزیکی کلاس‌ها و جمعیت دانش‌آموزی آنها از ۶ نفر تا ۱۵ نفر متفاوت است.

کد مطلب: ۱۲۴۹۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
تفاوت قوانین مدارس برای افزایش کلاس‌های حضوری

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، آذرکیوان امیرپور، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان درباره برگزاری حضوری کلاس‌های درس، اظهار کرد: برنامه‌های آموزش‌وپرورش برای سال تحصیلی جدید و برگزاری کلاس‌های حضوری از ماه‌ها قبل آغاز شده است.

وی افزود: با تمام شدن فصل امتحانات و برای نوبت دوم سال تحصیلی، برنامه‌ریزی به منظور حضور بیشتر دانش‌آموزان در مدارس صورت می‌گیرد که البته این اتفاق وابسته به شرایط مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گروه‌بندی‌ها است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: برای دایر کردن کلاس‌های حضوری باید شیوه‌نامه (۰۶) رعایت شود، تاکید آموزش و پرورش استان اصفهان بر افزایش ساعت‌های حضور دانش‌آموزان در مدارس است اما اولویت اصلی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مدارس و فاصله‌گذاری دانش‌آموزان است.

امیرپور تصریح کرد: به طور یقین حضور بیشتر دانش‌آموزان در نوبت دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰، با توجه به رعایت موازین بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی دو متری انجام می‌شود و دانش‌آموزان از امروز طبق روال گذشته و بر مبنای گروه‌بندی در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: برای افزایش روزهای حضور دانش‌آموزان در مدارس، قوانین هر مدرسه با مدرسه دیگر بر مبنای فضای فیزیکی کلاس‌ها و جمعیت دانش‌آموزی آنها از ۶ نفر تا ۱۵ نفر متفاوت است. البته تصمیم‌گیری برای افزایش روزهای حضور دانش‌آموزان در مدارس، در نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان صورت می‌گیرد و موارد تعیین شده برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با تصمیم‌گیری شورای مدرسه انجام می‌شود تا با توجه به جمعیت دانش‌آموزی روزهای بیشتری را برای حضور آنها فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار