د‎ستگیری شکارچیان غیرمجاز در گلستان

‎گلستان(پانا)- شکارچیان غیرمجازی که حاضر به کشتار بسیاری از مرغابی های وحشی در خلیج گرگان شده بودند با پیگیری محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرگز به قانون تحویل داده شدند.

کد مطلب: ۱۱۵۷۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
د‎ستگیری شکارچیان غیرمجاز در گلستان

به گزارش ایرنا، رییس اداره محیط زیست بندرگز روز دوشنبه گفت: از این ۲ شکارچی لاشه ۵۲ مرغابی از نوعپرلا و ۲ مرغابی سرسبز کشف شد و متهمان با تشکیل پرونده به محکمه قضایی معرفی شدند.

وحید عرب امیری اظهار داشت: این شکارچیان با استفاده از یک قایق تفریحی در حال شکار بودند که با هماهنگی دادستان شهرستاندستگیر شدند.

مرغابی سرسبز و پرلا در بسیاری از نقاط دنیا به عنوان پرنده مهاجر حضور دارد.

این پرنده در مناطق تالابی، نیزارها، سواحل دریا و مصب رودخانه‌ها زیست و روی زمین، لابلای علفها یا در میان درختان آشیانهمی‌سازد.

رییس اداره محیط زیست بندرگز همچنین گفت: همکاری نهادهایی همچون مرزبانی و نیروی انتظامی این شهرستان در مقابله باشکارچیان غیرمجاز دستاوردهای خوب زیست محیطی داشته است.

زیستگاه‌های آبی بندرگز در کرانه شرقی خزر با اکوسیستم منحصر به‌فرد طیف گسترده‌ای از گونه‌های مختلف پرندگان بومی و مهاجرهمچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای دادهاست.

استان گلستان از جمله تنفس گاه‌های متنوع برای گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری ایران بوده و با اقلیم متنوع بصورت یکجا کوه، دریا،جنگل، کوهستان، دشت و بیابان را در خود جای داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار