۱۵ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان به کرونا مبتلا شدند

ورود و خر وج اتباع غیرمجاز و حوادث ترافیکی از معضلات حوزه سلامت در استان است

زاهدان (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد بیش از ۱۵ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان از ابتدای بحران کرونا تا کنون به بیماری کووید 19 مبتلا شدند.

کد مطلب: ۱۱۵۶۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
۱۵ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان به کرونا مبتلا شدند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون با سیل، تب کنگو، آنفولانرا، کرونا در استان مواجه بودیم که همکاران ما در حیطه سلامت مردم نقش بسزایی ایفا کردند.

وی با بیان اینکه در بحران آنفلوآنزا به ۳۸ هزار نفر در بیمارستانهای استان خدمات ارائه شد، تصریح کرد: که مدافعان سلامت هم در حوزه های بهداشت و هم درمان در ارائه خدمات به بیماران سنگ تمام گذاشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این نکته که ورود و خروج غیر قانونی اتباع خارجی و حوادث ترافیکی از معضلات سلامت در استان است، خاطرنشان کرد: در مبادی رسمی و قانونی استان خدمات سلامت در لحظه ارائه می‌شود به طوری که تیم های بهداشتی ما در مبادی ورودی مرزها در پست های مراقبت بصورت فعال حضور دارند و وضعت سلامت اتباع خارجی را مورد بررسی سندرومیک قرار می دهند.

هاشمی شهری افزود: اما در مبادی غیر رسمی که مدافعان سلامت حضور ندارند اتفاقاتی ناشی از ورود غیر قانونی اتباع خارجی رقم می خورد که موجب فشار مضاعف بر حوزه سلامت استان شده و هزینه های گزاف برگشت ناپذیر در حیطه درمان را تحمیل می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: سالیانه هزینه‌های بالایی صرف درمان اتباع خارجی آسیب دیده ناشی از حوادث ترافیکی و بیماری‌های واگیر در بیمارستانهای استان می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار