نصرت آباد در هاله ای از غبار فرو رفت

شعاع دید افقی غرب زاهدان به ۵۰۰ متر کاهش یافت

زاهدان(پانا)- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت در پی وزش باد شدید و نفوذ گرد و غبار گسترده به استان، شعاع دید افقی در شهر نصرت آباد زاهدان به 500 متر کاهش یافت.

کد مطلب: ۱۱۵۶۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
نصرت آباد در هاله ای از غبار فرو رفت

محسن حیدری در گفت و گو با پانا اظهار کرد: تا بعدازظهر امروز بیشینه سرعت وزش باد در نصرت آباد به حدود 65 کیلومتر بر ساعت رسید و موجب خیزش گرد و خاک و کاهش شدید دید افقی شد.

وی افزود: علاوه بر وزش باد و خیزش گرد و خاک محلی، گرد و غبار گسترده نیز از استان های مرکزی کشور به این شهر نفوذ کرده است که شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر را به 500 متر کاهش داده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم اکنون سرعت لحظه ای وزش باد در نصرت آباد 47 کیلومتر بر ساعت است که نسبت به چند ساعت قبل قدری از سرعت وزش باد کاسته شده است.

حیدری در بخش دیگری از ادامه وزش باد شدید در زاهدان خبر داد و گفت: گردوخاک ناشی از این باد شدید شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه بین المللی زاهدان را به 3000 متر کاهش داده است.

وی افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود در ادامه روز همچنان وزش باد و گرد و خاک در زاهدان ادامه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار