آسمان 50 شهر و 9 هزار روستای سیستان و بلوچستان از ابتدای زمستان بی باراند

زاهدان (پانا) - معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان اعلام کرد از ابتدای فصل زمستان تاکنون هیچ بارانی در 50 شهر و 9000 روستای استان نباریده و همچنان زمستانی سرد و خشک در پیش رو است.

کد مطلب: ۱۱۵۸۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
آسمان 50 شهر و 9 هزار  روستای سیستان و بلوچستان از ابتدای زمستان بی باراند

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، دوست محمد کلیم اظهار کرد: اگر چه مدل های بارش فصلی از تابستان و پاییز گذشته نشان می‌داد که سال آبی کم بارانی در پیش است، اما امیدوار بودیم که هر چه به زمستان نزدیک می شویم، شرایط تغییر کند اما تا حالا این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: از ابتدای زمستان تا کنون هیچ سامانه بارشی در استان فعالیت نکرده و تمامی شهرها و روستاها بدون باران بوده اند، موضوعی که اگر ادامه یابد، تأمین آب شرب و کشاورزی را برای سال آینده به چالش می کشد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: به طور میانگین همه ساله در پنج هفته نخست زمستان بیش از 22 میلی متر باران در استان باریده است.

کلیم گفت: پاییز امسال نیز کم بارش به پایان رسید به طوری که تمام بارانی که از ابتدای مهر ماه تاکنون باریده، کمتر از پنج میلی متر است. مقداری که نسبت به شرایط نرمال 95 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: البته خروجی مدل های پیش بینی فصلی نشان می دهد که در ادامه بهمن و اسفند ماه قدری شرایط تغییر می کند و استان شاهد فعالیت سامانه های بارشی خواهد شد اما به طور کلی زمستان امسال کم بارش تر از حالت نرمال پیش بینی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار