از خواندن کتاب های جبهه و جنگ لذت می برم

مشهد(پانا)- طی مراسمی با حضور فرماندهان بسیج دانش آموزی و مسئولین ادارات آموزش و پرورش و بنیاد شهید شهرستان طرقبه شاندیز از کتاب(مثل یک نمره بیست) به نویسندگی دانش آموز مطهره شفقتی رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
از خواندن کتاب های جبهه و جنگ لذت می برم

مطهره شفقتی، نویسنده کتاب مثل یک نمره بیست، در گفت وگو با پانا گفت: همیشه از خواندن آثار و کتاب های جبهه و جنگ لذت می بردم و حسرت می خوردم که چرا ما نوجوانان، هرگز رنگ و بویِ جنگ را به خود ندیده ایم. با دوستانم تصمیم به دیدار با خانواده معظم شهدا گرفتیم. در این دیدار‌ها خیلی چیزها یاد گرفتیم و برای ما بسیار جالب و لذت بخش بود.

وی ادامه داد: خانواده شهدا گنجینه ای بزرگ از خاطراتی هستند که برای همه جالب است، دنیایی از غیرت و میهن‌دوستی و دلاوری، مخصوصا وقتی از زبان مادران شهدا می شنویم. مطالب و نکات بسیار جالبی از زندگی و خاطرات شهدای نوجوان بیان می‌شود. من و دوستانم تصمیم به مکتوب کردن و یادداشت برداری گرفتیم و اصلا آن موقع به این موضوع فکر نمی‌کردیم که خودمان از آن مطالب یک کتاب را تهیه کنیم.
وی گفت: ما تولید این اثر را مدیون کمک های ارواح مطهر شهدا می دانیم و اگر یاری آنان نبود این اثر تولید نمی شد، چرا که ما به عنوان یک دانش آموز دختر اطلاعی از مراحل چاپ کتاب نداشتیم.
شفقتی افزود: ما در ساختمانی کوچکی به نام گوهرانه در شهرستان مشغول فعالیت های فرهنگی هستیم، بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی، انگیزه ما در برنامه‌های فرهنگی بسیار زیاد شد و احساس می‌کردیم برای سردار دلها باید یک کار خاص و ناب انجام دهیم.
وی اظافه کرد: این کتاب با همفکریِ دوستان بسیجی من چاپ شد. در واقع همان عاشقانه های مذهبی، خاطرات و دلنوشته هایی بود که گلچین و تدوین شد و در نهایت تبدیل به 7 داستان در این کتاب شد، این کتاب را تقدیم سردار دلها می کنیم و از او و همه شهدای عزیز برای توسعه فعالیت ها و کارهای فرهنگی خود یاری می خواهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار