کتاب باید در سبد خانوار هر خانواده ایرانی قرار بگیرد

مشهد (پانا )- مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار مشهد از برگزاری جشنواره کتاب با عنوان آخرین پاییز قرن تا اولین بهار قرن ویژه دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان با همکاری مجموعه فرهنگی ضریح آفتاب و با محوریت کانون فرهنگی تربیتی آیه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
کتاب باید در سبد خانوار هر خانواده ایرانی قرار بگیرد

سید جواد قوامی نژاد در جمع مسئولین آموزش و پرورش ناحیه چهار و مجموعه فرهنگی ضریح آفتاب با بیان این که یکی از معایب بزرگ تدریس مجازی این است که دانش آموزان به مدرسه نرفتن و تدریس الکترونیکی عادت می کنند، گفت: ما می توانیم موقعیت ایجاد شده را به فرصتی تبدیل کنیم که کتاب خوانی را در دانش آموزان رواج دهیم و این همان سیاست ما در راه اندازی این پویش فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه سه گروه دانش آموزان، اولیا و معلمان، دماسنج آموزش و پرورش هستند و میزان فعالیت آموزشی و پرورشی مثبت و منفی را نشان می دهند افزود: این سه گروه سه ضلع مثلثی هستند که چارچوب فکری جامعه را تشکیل می دحند.

قوامی نژاد با بیان اینکه متاسفانه با تاکیدی که بر آموزش الکترونیکی در شرایط حاضر می شود فاصله با کتاب روز به روز بیشتر می شود و هیچ چیزی در هیچ شرایطی نمی تواند جای کتاب را بگیرد گفت: رفتار دانش آموزان در رابطه با کتاب باید هدایت و فاصله آنها با کتاب کم شود و ما برای کاهش این فاصله، طراحی مسابقه کتاب را به تفکیک گروه سنی و مقاطع در نظر گرفتیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار همچنین اظهار کرد: یکی از دلایل انتخاب این عنوان برای مسابقه، رویکرد خزان پاییز است که به رویش در بهار ختم می شود که امیدواریم این اتفاق را در خصوص ایجاد انگیزه در کتاب داشته باشیم که در کنار آن پایان کرونا را نیز همراه داشته باشد.

مدیر مجموعه ضریح آفتاب به عنوان یکی از ارگان های شرکت کننده در این پویش فرهنگی، ضمن تشکر از مدیریت آموزش و پرورش ناحیه چهار و مجموعه ذیربط اظهار کرد: این اولین فعالیت جدی در بحث فعالیت های پرورشی و اختصاصا کتاب در سالهای اخیر است و ما آماده برای هر گونه همکاری و مشارکت در اجرای این پویش فرهنگی هستیم.

محمد اعلایی در ادامه از کاهش 50 درصدی مجلات رشد در شرایط حاضر خبر داد که با توجه به تاکید برآمار 20 درصدی، می توان بخشی از این پویش فرهنگی را به مجلات رشد و پیوند ویژه هر سه گروه اختصاص داد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به تعطیلی ادارات تامین کتاب از طریق فروش اینترنتی و ارسال از طریق پست و پیک انجام می شود تا امکان دسترسی برای همه افراد به کتاب را فراهم کنیم.

محمد رسول میرابی مدیر کانون فرهنگی تربیتی آیه ضمن بیان شیوه نامه مسابقه، از طراحی پوستر با آرم مشترک آموزش و پرورش ناحیه چهار و مجموعه ضریح آفتاب و کانون آیه همراه با معرفی سایت هریک سخن گفت و یادآور شد در انتخاب کتب معرفی شده در مسابقه ، در بخش اولیا ،انجمن اولیا و مربیان و در بخش دانش آموزان، گروه های آموزشی و پرورشی و در بخش فرهنگیان شورای معلمان بیشترین صلاحیت در انتخاب کتاب را خواهند داشت و به برندگان مسابقه هدایایی نیزاهدا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار