کاظمی عنوان کرد

تشریح چگونگی اجرای «بسته تحولی ارتقای مهارت‌های روانی اجتماعی»

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی در گفتگو با مجله تصویری، خبری، تحلیلی و آموزشی نگاه به تشریح فعالیت‌های انجام ‌شده در راستای اجرای «بسته تحولی ارتقای مهارت‌های روانی اجتماعی» پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۵۶۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تشریح چگونگی اجرای «بسته تحولی ارتقای مهارت‌های روانی اجتماعی»

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علیرضا کاظمی در گفتگو با مجله تصویری، خبری، تحلیلی آموزشی نگاه به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام ‌شده در راستای اجرای «بسته تحولی ارتقای مهارت‌های روانی اجتماعی» پرداخت.

بسته اجرایی تحولی عبارتند از؛ مجموعه‌ای از برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات منسجم و یکپارچه منبعث از راهکارها و برنامه زیرنظام‌های شش‌گانه سند تحول که قابلیت تحقق اهداف عملیاتی و چرخش‌های تحول‌آفرین را دارد و زمینه‌ساز تربیت متوازن تمام ساحتی دانش آموزان، برای پاسخگویی به نیازها و مسائل اساسی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در مدت‌زمان معین است و همچنین بستر جلب مشارکت جامعه و عوامل سهیم و مؤثر را فراهم می‌آورد.

در تدوین بسته‌های اجرایی تحولی، شاخص‌های هفتگانه؛ تحول‌آفرین بودن، تحقق‌پذیر بودن، شوق‌انگیز بودن، سنجش پذیر بودن، زودبازده بودن، فراگیر بودن و مدرسه محور بودن موردتوجه بوده است.

استقرار نظام جامع مراقبت اجتماعی برای دانش آموزان از طریق مشارکت بین بخشی، گسترش آموزش‌های رشد مدار در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیب پذیر وآسیب دیده، طراحی و توسعه مداخلات مؤثر حمایتی و توانمندسازی برای دانش آموزان از طریق، استقرار نظام ارجاع مناسب ارائه خدمات و حمایت به دانش آموزان و هم افزایی منابع و برنامه های نهادها و دستگاه‌های حوزه امور اجتماعی و بسیج ظرفیت مشارکت مردمی و خیریه از اهداف کیفی این بسته تحولی است.

با اجرای «بسته تحولی ارتقای مهارت‌های روانی اجتماعی» در جامعه؛ کاهش آسیب‌های روانی - اجتماعی ارتقای توانمندی‌های روانی - اجتماعی و سلامت روان دانش آموزان و در نتیجه ارتقای نشاط و شادابی در جامعه و دسترسی مطلوب دانش آموزان به خدمات ارتقایی و تخصصی از دستاوردهای «بسته تحولی ارتقای مهارت‌های روانی اجتماعی» خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی با تشریح فعالیت‌هایی که در راستای اجرای «بسته تحولی ارتقای مهارت‌های روانی اجتماعی» شده است، در این برنامه اظهار کرد: یکی از موضوعات که امروز جامعه را نگران کرده و یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است بنابراین در این راستا در قالب این بسته تحولی با تمرکز بر ارتقای مهارت‌ها، برنامه «توسعه ضریب طرح نماد» و همچنین«کانون یاریگران زندگی» را با همکاری ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر در دستورکار داریم.

کاظمی افزود: در طرح نماد حدود 6500 مدرسه را مخاطب قرار دادیم که حدود یک میلیون دانش آموز را پوشش می‌دهد. در این طرح حدود 570 هزار دانش آموز تحت غربالگری پایه قرار گرفته‌اند وشرایط دسترسی دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها به سامانه نماد را فراهم کردیم تا از محتوا و امکانات تعبیه شده در این سامانه بهره‌مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار