کاظمی خبر داد

برگزاری پنجمین دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن‌ها به صورت مجازی

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری پنجمین دوره توانمندسای مدیران دارالقرآن‌های سراسر کشور به صورت مجازی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۵۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری پنجمین دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن‌ها به صورت مجازی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علیرضا کاظمی در خصوص برگزاری پنجمین دوره آموزشی توانمند سازی مدیران مراکز دارالقرآن سراسر کشورگفت: این دوره با توجه به شرایط موجود کشور در زیست بوم جدید و شیوع بیماری کووید 19 که امکان برگزاری فعالیت را به صورت حضوری محدود کرده است به صورت مجازی برگزاری می شودکه همراه با برنامه های متنوع از لحاظ محتوایی و اثر بخشی خواهد بود.

وی افزود: این دوره به صورت فشرده و کوتاه مدت در 3 روزمتوالی از روز دوشنبه 27 بهمن ماه لغایت چهارشنبه 29 بهمن ماه سال جاری به صورت صبح و بعداز ظهر به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نحوه اجرای این دوره با استفاده از برنامه های زنده (لایو)در بستر فضای مجازی با محوریت شبکه ملی آموزش دانش آموزان (شاد) و پخش در کانال های تخصصی آن است. ضمنا با همکاری مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در بستر فضای مجازی دوره ضمن خدمت برگزارخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: محتوی این دوره شامل سواد رسانه ای و لزوم استفاده و بهره مندی بیشتر از فضای مجازی در برنامه های مراکزدارالقران درزیست بوم جدید ، تبیین چشم انداز، اهداف و برنامه های مراکز دارالقرآن ، شیوه های جذب و نگاهداشت دانش آموزان در مراکز دارالقرآن ، شیوه های جذب خیرین قرآنی برای ساخت دارالقرآن ها معرفی خیرین دارالقرآن ساز و مراکز دارالقرآن خیرساز با همکاری جامعه خیرین مدرسه ساز و سازمان نوسازی وتجهیزمدارس کشور و نحوه ایجاد هم افزایی بین دستگاه های همسو با دارالقرآن ها خواهد بود.

کاظمی یادآورشد: در این دوره امکان زیارت مجازی از بارگاه ملکوتی امام رئوف آقا علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) نیز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و آستان قدس رضوی فراهم شده است.
وی ادامه داد: در این دوره سعی کرده ایم از اساتید مجرب و کشوری در حوزه های مختلف استفاده کنیم و افتتاحیه و اختتامیه این مراسم با حضور مقامات کشوری و قرآنی کشور برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت : از ابتکارات مهم پنجمین دوره آموزشی توانمند سازی مدیران مراکز دارالقرآن سراسر کشور معرفی رابطین و کانال تخصصی مراکز دارالقرآن الکریم و همچنین رونمایی از تمبر و کتاب های سطح 3 و 4 مراکز دارالقرآن الکریم خواهد بود.

وی در خاتمه تصریح کرد: همچنین در این دوره زمینه پرسش و پاسخ مدیران دارالقرآن ها از اساتید به صورت مجازی فراهم شده است و سعی می کنیم تا شیوه های اقدام موثر و اثر بخش در فضای مجازی را باهم پیگیری نماییم. و در نهایت هم گواهی ضمن خدمت پایان دوره و همچنین هدایای ویژه قرآنی به مدیران دارالقرآن ها اهدا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار