مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر؛

توسعه عفاف و حجاب یکی از مهمترین تکالیف ستاد احیای امربه معروف و نهی ازمنکر است

تهران(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل از اهمیت انتقال فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به کودکان با زبان کودکانه سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۵۵۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
توسعه عفاف و حجاب یکی از مهمترین تکالیف ستاد احیای امربه معروف و نهی ازمنکر است

عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در این نشست با اشاره به اینکه در اینگونه نشست ها باید سیاست‌های کلان امر به معروف و نهی از منکر ارزیابی شود گفت: «امروزه باید بدانیم چه اعمال و رفتاری جوانان را دچار تناقض کرده است. جامعه باید از حالت مادی‌گرایانه خارج شود. ما وظیفه داریم فرهنگ احیای امر به معروف و نهی از منکر را توسعه بدهیم‌ و در تمام سال این مهم را پیگیری کنیم. در این ستاد باید نخست کمیته‌ی آموزش را برپا کنیم. در این کمیته باید مشخص شود قرار است چه سرفصل‌هایی به دانش‌آموزان ارائه شود. باید این سرفصل ها در وهله‌ی اول توسط اعضای خانواده و بعد توسط معلمان به دانش آموزان منتقل شود.»

فولادوند با اشاره به اینکه همه در مجموعه آموزش و پرورش به عنوان متولیان تعلیم و تربیت باید الگوی رفتاری دانش آموزان باشند افزود: «یکی از مهم ترین وظایف آموزش و پرورش، توسعه فرهنگ عفاف و حجاب است و ما نسبت به دانش‌آموزان مسئول هستیم. توسعه عفاف وحجاب یکی از مهم‌ترین تکالیف ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر است.»

وی با تاکید بر اینکه باید در راستای آموزش و توسعه فرهنگ احیا گام برداشته شود ادامه داد: «با کودکان، باید با زبان کودکانه صحبت شود و آن ها را با روش های جدید به این مسائل فرهنگی ترغیب کنیم. باید بتوانیم مشکل و راهکار را به خوبی بشناسیم. همچنین ستادامر به معروف باید در تمام مناطق با چارت کاری مشخص فعالیت کنند. باید برنامه‌ها و طرح‌های استانی و کشوری در این ستاد پیگیریو سرفصل‌های به روز و متناسب با نیازهای جامعه ارائه شود.»

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه تحول باید از خود متولیان شروع شود گفت: «کار فرهنگی زمان‌بر است و برنامه‌های این ستاد باید تداوم داشته باشد و کمیت نباید بر کیفیت اثرگذار باشد.»

در ادامه ی نشست مجتبی ولی‌پوری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: «ستاد احیای امر به معروف و نهی ازمنکر تلاش می‌کند که با ترغیب و تشویق کارکنان به امر به معروف و نهی از منکر پیش برود تا نسبت به اتفاقات اطرافشان حساس باشندو روحیه‌ی نقد پذیری در همکاران فرهنگی احیا شود. مستندسازی و اطلاع‌رسانی این کار باید به سرعت پیگیری شود تا بتوانیم گزارشدرستی از برنامه‌های این ستاد ارائه دهیم. این کارها در اداره کل بازتاب مناسبی به دستگاه‌های نظارتی بیرونی دارند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار