استان خوزستان؛ پیشتاز در طرح ملی «آجر به آجر»

تهران (پانا) - طرح آجر به آجر که با هدف جذب کمک‌های خرد خیرین و توسعه فرهنگ مدرسه‌سازی شکل گرفته در استان خوزستان بیشترین مشارکت را در پی داشته است.

کد مطلب: ۱۱۵۵۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
استان خوزستان؛ پیشتاز در طرح ملی «آجر به آجر»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، طرح تحولی «آجر به آجر» باعث توسعه فرهنگ مدرسه‌سازی در بین اقشار مختلف جامعه می‌شود تا هر فردی با هر بضاعت حتی با سرمایه خرد بتواند در امر مدرسه سازی، مشارکت داشته باشد.

طبق اعلام اداره کل نوسازی مدارس خوزستان، ۳۵۰ نیکوکار مدرسه ساز در استان وجود دارد و استان جایگاه دوم کشوری در شاخص مشارکت خیران در ساخت مدرسه را دارد.

فرهنگیان و دانش‌آموزان استان خوزستان با شرکت در طرح «آجر به آجر» در امر مدرسه سازی مشارکت می‌کنند؛ در این پویش همدلانه عموم مردم نیز می‌توانند با هر بضاعتی حتی به اندازه خرید یک آجر در مدرسه‌سازی مشارکت داشته باشند و در محرومیت زدایی آموزشی کودکان این سرزمین ایفای نقش کنند.

استان خوزستان در مشارکت این طرح با هدف جذب خیرین مدرسه ساز برای تسریع در بهسازی مدارس و احداث مدرسه ایمن در مناطق محروم در سراسر کشور پیشتاز بوده است و گام موثری در این باره برداشته است.

در موضوع مشارکت‌های نقدی پویش "من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من" نیز براساس تعداد واریزی ها، پنج استان خوزستان، گلستان، خراسان جنوبی، مازندران و کرمان پیشتاز هستند؛ بدین ترتیب تعداد نفرات شرکت کننده مجمع خیرین مدرسه ساز استان خوزستان 34 هزار و 301 نفر، مجمع خیرین مدرسه ساز استان گلستان 7 هزار و 44 نفر، مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان جنوبی 4 هزار و 651 نفر، مجمع خیرین مدرسه ساز استان مازندران 2 هزار و 619 نفر و مجمع خیرین مدرسه ساز استان کرمان 2 هزار و 170 نفر است.

گفتنی است، در پویش طرح «آجر به آجر» تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار نفر از هم‌وطنان مشارکت کرده ‌اند و مردم خیراندیش می‌توانند از طریق سامانه «مهر مدرسه» به آدرس mehremadrese. ir و یا مراجعه به ajorbajor. ir در مدرسه‌سازی مشارکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار